fiaelisa

Den mest förekommande önskningen

Kategori: Allmänt

Nu är vi inne på ett nytt år. Kanske händer det något du aldrig hade kunnat ana. Något som du har väntat på som äntligen kommer att ske. Eller något som det än så länge är tur att du inte vet. Har du några förväntningar? Aftonbladet ställde den frågan till många olika personer, mer eller mindre kända eller okända, och i mitt slöa läsande ögnade jag igenom svaren. Jag tycker nämligen att det är rätt så intressant hur människor väljer att ha nyårslöften eller att ha en specifik önskan om att något särskilt ska hända just det här året. Men vet ni vad de allra flesta önskade? Jo, "Att nästa år ska bli bättre än förra". 
 
Att nästa år ska bli bättre än förra... Vad var det för fel på förra året undrar man ju då? Har de någon särskild anledning till att nästa år måste bli bättre?
Eller är det människan i ett nötskal som bara vill ha mer och mer. Bli lyckligare, mer förälskad, rikare?
 
Till alla er som önskar att det här året ska bli mycket bättre än det förra undrar jag vad ni har i jämförelse med vad andra inte har. Vad är det som skulle göra att nästa år skulle bli så mycket bättre?
 
Själv är jag väldigt glad om det här året blir lika bra som det förra.
 
Gott nytt år 

Kommentarer

  • annika säger:

    ååh har läst igen de senaste inläggen nu och du är så klok o skriver så bra. fotsätt med det!:)
    och mitt 2013 ska fasen bli bättre än 2012 för jag orkar inte fler separationer och dödsfall! men mitt nyårslöfte är väldigt originellt. jag ska börja träna. haha. och jag kommer involvera dig lite då och då i det hela:)

    Svar: Åh tack! Det får mig att vilja fortsätta:) Och jag håller verkligen med om att DITT 2013 fasiken ska bli bättre än 2012! Ditt nyårslöfte ska jag göra vad jag kan för att hjälpa till med. Köp träningskläder till nästa vecka, jag anländer på söndag ;)
    Fia

    2013-01-02 | 23:18:36

Kommentera inlägget här: