fiaelisa

Att stänga av ibland

Kategori: Allmänt

Igår var en kväll utöver det vanliga. Inte i positiv bemärkelse. Det började på eftermiddagen med att jag fått en konstig och dyr el-räkning som jag blev förbannad på. Sedan skulle jag använda datorn och det visar sig att mitt Internet inte fungerar. Det har nämligen blivit strul i bytet mellan pappersfaktura och E-faktura. Något som jag hade upptäckt dagen innan och snabbt hade betalat fakturan som varit på vift. Även fast jag då hade betalat dagen innan hade Internet inte satts igång ännu. Nähe... Okej, men då brukar jag kunna koppla in telefonens nätverk. Men då satt djävulen riktigt på lur. Mobilen hakade sig plötsligt. Det har förvisso hänt förr men då har den snart startat om sig igen så därför väntade jag lite och tänkte att den hoppar snart igen. Men icke! Den här gången, slocknade den. Totalt. Ingen reaktion på någonting. OOOåååå!!! Så där satt jag. Utan nätverk eller telefoni, utan någon möjlighet att kontakta omvärlden, förutom att möjligtvis öppna fönstret och skrika rakt ut. Fast det avstod jag ifrån.

Som tur var hade jag under dagen bokat träff med Anna på gymmet kl 17.15. Såklart var bussen sen också denna otursdag. När det är stopp i trafiken och tiden går blir man extra frustrerad över att inte kunna höra av sig till den som väntar. Men Anna stod där när jag kom till slut. Hon möttes av ett ”Hej jag är redo att lägga mig på golvet och tjuta.”

Efter passet hade jag hoppat av mig lite frustration och kunde le åt situationen. Det ordnar sig herregud. Förhoppningsvis kommer genierna på Telenor att kunna sätta igång telefonen redan imorgon. Så åkte jag hem och vet ni att det var helt otroligt skönt att INTE vara tillgänglig eller ha tillgång till alla nätverk. Att inte snabbt kunna  kolla mejlen eller instagram, googla upp saker, kolla på appen vad det är på tv eller annat som man gör som en ren reflex ibland. Nej. Igår var det tv:n och jag, tända ljus, en kopp te och ett lugn som inte kunde brytas av någonting. Kanske behöver man få sig en tankeställare gällande det ibland. Att vi behöver STÄNGA AV. Bara vara. Nu är både internet och mobil igång igen och det var skönt att telefonen inte hade kraschat. Men jag ska försöka att bli bättre på att göra mig totalt otillgänglig för omvärlden ibland, och bara vara med mig själv. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: