fiaelisa

En skramlande städning

Kategori: Allmänt

Åh vad skönt det är att dammsuga när det skramlar sådär härligt i slangen. Om man dammsugar utan att det rasslar till ordentligt så har man dammsugat för tidigt. Helt meningslöst. Det ska ju någon skillnad.
 
Varenda student känner till hur väldigt roligt det plötsligt blir att storstäda när man egentligen ska tenta-plugga. Är det någon gång en student frostar ut frysen så är det då. Eller putsar fönstren. Idag staplade jag upp halva vardagsrummet i ett torn på golvet och moppade hela golvet. Så nu är det tipp-topp-fräscht. Det är alldeles för lång tid kvar till tentan för att jag ska känna mig tillräckligt pressad att läsa ordentligt. Den är inte förrän nästa fredag. Jag har på senare tid också lagt märke till något uppseendeväckande vad gäller att städa nuförtiden. Sedan jag har min egen lägenhet med mina egna saker har jag blivit lite allergisk mot att det blir stökigt(!). Jag som alltid har hatat att städa tycker nu att det känns irriterande rörigt när klädhögen och post och prylar börjar ta överhand. Nu jublar morsan. HA! Vad var det jag sa? "När man har sitt eget då vill man hålla det fint omkring sig". Jaja, bla bla bla. You win. Det är så det är. Jag har blivit som morsan. Jag får en bra känsla i kroppen när det är städat.
 
(Fast det är trots allt bäst när det skramlar.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: