fiaelisa

Nya tag

Kategori: Allmänt

Nu har jag äntligen tagit tag i en massa saker som legat och stört i bakhuvudet. Vilken befrielse det är. Lite såhär i efterhand kan jag se hur sakerna som virvlade runt i skallen var de som ledde till sömnbrist och när man inte får sin skönhetssömn ja då blir man en tråkig jävel. Man är ju trött och får ingen energi till det man borde och fastnar i en ond cirkel. Men nu jäklar! Sömnen kom så småningom tillbaka och jag har senaste veckan tagit tag i att skicka in ansökan till att bli förskolevikare, hört av mig om sommarjobb och tagit tag i att bli indoor-walking-instruktör på Friskis!! Det mest spännande av allt! Uttagningsprov om två veckor. På med headset, upp på crosstrainern och håll i ett mini-pass. Ganska seriös uttagning får man ju lov att säga. De sa först att de bara skulle "kolla lite taktkänsla och hur man var som person". Inte att man skulle klippa ihop två låtar, gå igenom olika positioner på cykeln under dessa och som ett litet pass inför ett antal instruktörer. Det känns pirrigt kan jag säga...men otroligt kul! Att bli någon form av ledare är en liten dröm jag har haft länge. Och sådan har jag hört att man ska försöka göra verklighet av om man kan. 

Det är verkligen ingen idé att vänta på att ta tag i saker som man går och drar på. Vare sig det gäller att yppa sina riktiga känslor, eller att skicka iväg en ansökan. Efter min period av sömnbrist för ett par veckor sedan kan jag nu säga att det har vänt totalt för jag vaknade nämligen kl 7 idag, pigg och utvilad. Nästan så att man undrar vad det är för fel istället... Fast nej, det är nog inget annat än att jag är lättad, och väldigt glad. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: