fiaelisa

Suger lite på vår-karamellen

Kategori: Allmänt

Hej efterlängtade sol, som jag har väntat! Nu skiner solen upp hela lägenheten här på morgonkvisten och jag känner hur ny energi strömmar in. Så ljust det blir när det är solsken istället för gråa tjocka moln ute. Nästan lite skrämmande hur vädret påverkar en så starkt men när man är mitt uppe i allt vintermörker och pissregn (som det ofta är här på västkusten) så blir man van vid det också och hinner sorgligt nog inte fundera så mycket på hur det faktiskt är när det är vackert väder och man bara vill skutta runt. Man väntar helt enkelt på bättre tider och till slut så är den ju här. Nu ska jag fira med att sätta på kaffe, placera mig i en korgstol och plugga utan att tända en enda lampa. Det räcker gott och väl med att solljuset att lysa upp bokens sidor. Som med så mycket annat skulle man väl inte uppskatta vårens återkomst om vi inte hade upplevt den tyngre perioden. Fast idag är det helt underbart. Jag vet att det är för tidigt för att säga ”nu är det vår” men jag tänker ända suga på den här karamellen lite idag även om det säkert kommer en del bakslag med snö och kyla. Det är då det. Nu vill jag få vara lite vår-glad. Det blir nog att köpa en bukett tulpaner senare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: