fiaelisa

Utifrån ett litet missöde

Kategori: Allmänt

På bion igår kväll var jag laddad till tusen inför The Hobbit. Hoppade nästan upp och ner i min stol under reklamen. Alla i salongen lutade sig gott tillbaka i sina 3D-brillor när det var dags. Så börjar 3D-grejen och jag börjar fundera på om jag satte på mig glasögonen för tidigt? Fast alla andra har ju också på sig.. jag tar av och på igen för att se om det blir någon skillnad, men jag känner mig fullkomligt vindögd både med och utan glasögen! Ser trippelt av allt! Alla vrider och vänder på sina glasögon, börjar flina och vända sig om över raderna för att fråga hur det går för dem med deras syn? Nej, det var ingen som behövde känna att bara den var dum i huvudet. Det skrattades gott och en kille hoppar ut för att berätta om det lilla missödet till personalen. Så blev det helt svart en stund och fnisset och sorlet gav en lite mysig stämning där inne i vår salong.
 
För ett par veckor sedan hamnade jag också på ett tåg där loket gick sönder efter 400 m, så att man fortfarande såg stationen vi lämnat. Därefter följde en väntan på ca 1 tim innan vi kunde rulla iväg. Sedan vid första stoppet 10 min senare behöva vi stå stilla 30 min igen... Suck och stön från alla håll men också skratt, ja vad kan man göra? Denna gång stod vi stilla för att.. de inte fick upp dörrarna på tåget. Ha! Vilken god stämning det var i min vagn. Och jag skojar inte, folk skrattade och var allmänt sarkastiska, "vad kan INTE hända när man åker tåg med SJ?" Började fundera över vad som kunde hända härnäst? Dörrarna fryser fast så att ingen kommer ut? Lokförarens har försvunnit och vi behöver vänta på en ny?
 
Det är ändå rätt så roligt att se hur udda grupper, som den i biosalongen, eller den i vagn nr 5 på tåget, lyckas få fram en härlig stämning utifrån ett oväntat missöde. Det kunde ju varit värre, det är ju lite komiskt ändå. Så finner man sig i situationen och ler åt det. Och man får väl säga att det ändå var tur att ingen på tåget led av klaustrofobi den där gången! Så att vi skulle få någon som började springa fram och tillbaka i gången och gapa för att de inte kunde komma ut, men lugn bara lugn! Det ordnar sig snart. SJ har koll..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: