fiaelisa

Tjohooo det var ett tag sedan

Kategori: Allmänt

Vart jag ska börja? Mina skrivar-fingrar har börjat klia som satan och någonstans måste jag göra av det. Jag har inte bloggat på 1,5 år och nu känner jag för det igen. Vi skippar resumén, det har förstås hänt massor sedan senast men vi börjar från, NU.

Vet ni en sak? På måndag är det julafton. Har det inte gått fortare det här året än vad det någonsin har gjort? Jag har köpt EN julklapp, nästan två men känns alldeles lagom. Visst blir man stressad av alla som hetsar om alla tusen triljoner tusen saker som ska göras innan jul? ”Ja men snälla du annars blir det ingen jul!” Nej, det kanske är så, om man inte ”gör” julen så kommer den aldrig.

Lite knäck, tända ljus, lugn och ro, värme och familj, det är jul. Om jag någon gång får barn och familj undrar jag hurdan jul-morsa jag är en vecka före julafton? Fast just det, jag ska ju bli lärare så jag utbildar mig till ”gå in i väggen” som någon sa. Så jag kommer nog sitta helt apatiskt still i en gungstol på julafton när jag är 35 år. Det blir ju lugnt och skönt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: