fiaelisa

Mitt dysfunktionella 6:e sinne

Kategori: Allmänt

När jag satt så förnöjd och smuttade på mitt vin i tisdags kväll och firade att jag gjort klart plugget före jul, så passerade tydligen vår deadline för att skicka in vår redovisning. Det var väl en aning ironisk? Att jag satt där i lugn och ro medan tiden passerades, färdig med min presentation men jag hade antagit att den skulle skickas in dagen därpå.

Det här är inte första gången som jag hittar på en egen tidpunkt i mitt lilla ärt-huvud. Det finns flera som kan intyga att jag har hittat på egna tider. Åkt till skolan och lyckats slänga mig ur bussen på första bästa hållplats för att det har visat sig att vi inte börjar kl. 8.30 som jag tror utan kl. 11. Jaha.

Saken är den att det känns ju så onödigt att kolla upp något man redan vet. Varför dubbelkolla något som man redan har koll på? Helt onödigt. Ni som tror att jag är stressad och att det är därför jag snurrar ihop saker, kan jag lugna direkt och säga att så är det inte, det är tvärtom. Jag är alldeles för avslappnad. Tänker att saker löser sig... Det är väl i och för sig ingen dålig egenskap? Men jag borde nog inse att det sjätte sinne som jag verkar tro att jag har, INTE fungerar. Det kan vara en god idé att börja kolla på scheman och framför allt tider för deadlines lite mer noggrant. Ett rimligt nyårslöfte. Kursledaren var dock snäll såhär för jul och tog emot min uppgift några timmar för sent. Det löste sig nog den här gången med.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: