fiaelisa

En extra signatur

Kategori: Allmänt

Jag har just blivit ombedd att göra en sak. Det är såhär att vi har obligatorisk närvaro på alla seminarier/diskussioner i klassen, och närvaron verkar noteras som så att en lapp skickas runt och du skriver ditt namn - så var det åtminstone i måndags. Då hade en tjej suttit bredvid mig o varit med större delen av seminariet men var tvungen att gå tidigare, men när lappen kommer säger jag till killen bredvid mig att: vi skriver väl upp henne va? - Jaaa det tycker jag, säger han och byter penna och skriver hennes namn med annan stil än sin egen.

Så får jag sms av denne karl ikväll. En förfrågan om jag kan skriva hans namn på närvarolistan imorgon.

Då hör till saken - Det finns endast fyra killar i hela vår klass, så det är otroligt lätt för läraren att se om antalet manliga namn inte stämmer om han nu skulle få för sig att ta en titt på lappen.

"Adrian, Oskar, Fredrik...men vem är Sebastian då?" Tystnad. "Oj det var visst jag som råkade skriva ner hans namn fastän han inte var här ja! Haha! Så tokigt!"

Hm... Där får jag för att jag tyckte vi skulle skriva ner hennes namn igår ja!

Kommentarer

  • Frida säger:

    Är ju lite skillnad på om man går lite tidigare eller om man inte behagar att komma alls.. :)

    2011-03-31 | 10:06:11
    Bloggadress: http://fridacarlssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här: