fiaelisa

Och tulpanerna har spruckit ut

Kategori: Allmänt

Igår vår bästa vårdagen hittills! Vilket väder! Man ska inte behöva påverkas så upp och ner av att det är bra väder, man ska ta sig ut och trotsa väder när det är grått och komma igång i alla fall. Men nog fasiken är det lättare att få en sprudlande enerigi när det solen strålar och vindarna stillat sig.

Mor och jag tog tillfället i akt och gav oss ut på långpromenad. Sa "hejhej" till byborna när vi gick förbi och vinkade till bilar (bykänslan har ju sina gulliga sidor må jag säga). Vi tappade nog grepp om tiden för vi gick och gick och bara pratade så att munnarna aldrig slutade gå, lapade sol och njöt! Och när vi kommer hem har tulpanerna spruckit ut på köksbordet.

På tal om att njuta - jag har nog kört 10-15 mil över helgen och blir fortfarande fullkomligt lyrisk när jag ska köra bil! Gör glädjetjut och nästan skuttar iväg över att få ta bilnyckeln! Det är nu när man kommer hem och faktiskt får möjlighet att köra som det går upp ett ljus - "jag har klarat det här körkortet nu, jag har det". Det är heeeelt underbart. :) Lyckan var stor när jag i lördags morgon höjde volymen på en jävligt bra låt, drog ner solglasögonen och tryckte på söderut. Då var leendet svårt att sudda bort. Somliga tycker att min förtjusning är lite överdriven - SÅ speciellt är det inte att ha körkort hörru du.... men de med nytaget körkort, eller de som sliter just nu, kan nog förstå ångesten och pressen det innebär. Det är en fruktansvärd väg dit. Det känns motigt tills du en dag blivit "godkänd". Så nu ska jag icke försumma den lilla lyckan som betyder så mycket. Jag får köra bil!

(Fast jag är långt ifrån ett proffs kan jag erkänna...bara att fråga stackars Anna när vi skulle parkera någonstans runt Knäppingsborgsgatan i lördags, haha. Min första kommentar "jag kan INTE fickparkera, så det får bli nåt annat" Men nu ska vi inte tala mer om det. Det gick ju finfint till sist!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: