fiaelisa

Fågelbon mitt på golvet

Kategori: Allmänt

Det kan vara så, att jag faktiskt inte bara tycker att det är fruktansvärt tråkigt att dammsuga av naturen, utan att det faktiskt finns åtminstone en förklarlig anledning till att jag fullkomligen skyr besväret.

Nämligen - i äldre lägenheter får du leta dig blå efter uttag! Det är sant, de finns inte! Och när du väl hittat ett är det inträngt i ett hörn och därifrån måste du knixa dig runt med en så långt utdragen sladd som möjligt i eftersläp. Hur man någon gång skulle kunna dammsuga badrummet kan jag inte förstå överhuvudtaget. Det är knappt jag kommer åt alla hörn i hallen. Man måste ha sopat på den tiden den här lägenheten byggdes för uttag kändes ju uppenbarligen inte särskilt relevant. Jag kanske får börja göra det istället - gå runt hukad med en liten borste och skyffel.

Nej - det var en dålig idé, på tok för jobbigt för den som redan drar sig för viss typ av städning. Fast när dammråttorna inte bara ligger som små tussar i hörnen utan som stora fågelbon mitt på golvet, kan det kanske vara dags att ta itu med besväret ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: