fiaelisa

Trudelutt-stund imorgon

Kategori: Allmänt

Som straff för att jag var bakis igår (en torsdag!) och inte hade gjort något vettigt överhuvudtaget för hem och hushåll fick jag blankt nej på frågan om jag kunde ha bil idag. Så snart ska jag promenera ut i regnet till bussen. Det blir uppfriskande. Ett paraply ska man väl förhoppningsvis kunna skrapa fram.

För övrigt är det rätt fint att vara hemma. Det är sommar på riktigt med äkta ledighet. Imorgon ska jag, Anna o Kacka också göra en sommarens insats. Nämligen ta med oss fioler, nyckelharpa, dragspel, gitarr och sångröster för att bege oss mot gammelmormor och hennes kamrater på Hallegården. Där ska vi ta en stund och spela och sjunga lite för dem! Det ska förhoppningsvis bli ett uppskattat inslag under eftermiddagen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: