fiaelisa

Fantastisk april-dag

Kategori: Allmänt

Fruktansvärt träget har jag morgon in och morgon ut satt på mig mina gamla, väl ingångna, nike-skor. Trots att de har spruckit så pass att man nästintill kan sticka in fingrarna och killa sig om tårna och trots att jag faktiskt har köpt ett par nya vår-dojor. Så idag, även om det såg lite grått ut ute, snörade jag på mig de NYA VITA tygskorna och klev ut. (Även om jag hellre hade haft mina slitna nike förstås). Jag hinner inte ens tre meter innan de gråa molnen bestämmer sig för att börja kissa ner Göteborg och sedan fortsätta med det HELA dagen. På eftermiddagen plaskade det på gatorna som aldrig förr och det blåste så att det ilade och tjöt kring knutarna i staden. Sådär äckligt så att regnet kommer från alla håll och kanter. En alldeles ypperlig dag att välja till att inviga de nya tygskorna med andra ord.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: