fiaelisa

Ändrade planer

Kategori: Allmänt

Ibland är jag så fruktansvärt karaktärslös. Hade tänkt att vara flitig idag då vi inte har något på schemat, passa på att läsa ikappa ett antal sidor jag skulle ha läst till igår och sitta på biblioteket. Ja. Så jag hade satt klockan på åtta men bestämmer mig för att jag är för trött och sover istället till nio (vilket jag iofs tror att jag behövde om jag ska vara ärlig). Det är grått och småregnigt. Jag växlar några ord med Ellinor som hör hur opeppad jag är till att läsa. Hon själv är ledig och jag blir bjuden dit - Åh jaaaa! Önskade att du skulle fråga! Då har jag väl rent tekniskt sett inte begått brottet helt själv? Men jag hade faktiskt blivit deprimerad av att sitta i biblioteket idag, särskilt när dess enorma panorama-glas-tak visar en så ledset grå himmel. En kopp varmt och snack i soffan gör mig betydligt varmare i själen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: