fiaelisa

Världens största vetekransar

Kategori: Allmänt

Haha! Jag har lyckats göra universums största vetekransar!

Jag gjorde medvetet dubbel sats och det stod att en sats skulle bli "2 längder", så hur många skulle dubbel sats bli? Hrm, kluuurigt. Jag gjorde så att jag tog 2+2 = 4. Det var nog fel tänkt. Enligt deras recept skulle man nog tänkt 2+2=8. Då vet jag det till nästa gång. Så nu kan jag nog bjuda hit 20 pers och ställa fram EN vetekrans. Det är ju smidigt. Men för att citera Bella - Man ska inte döma hunden efter håren!


PS. Man kan tycka att jag är dum i huvudet som inte såg att de i slutänden skulle bli såhär stora, men då vill jag bara försvara mig med att säga att svällningen i ugnen var sanslös. En hel plåt med krans kommer lastad!


Kommentarer

  • Ulla Svensson säger:

    Kransen är ett riktigt konstverk,heja dej!!!

    Menar allvar!

    2010-11-30 | 14:40:35
  • Bella säger:

    Enorm!!!

    2010-11-30 | 14:45:17
    Bloggadress: http://bellitabonita.blogspot.com
  • Fia säger:

    Gud vad snäll du är Ulla! Tack! :)

    2010-12-01 | 23:52:34
  • Cecilia B säger:

    Kan man få beställa från bagarna själv? Ser verkligen super goda ut :)

    2010-12-02 | 18:19:19

Kommentera inlägget här: