fiaelisa

Första flingorna

Kategori: Allmänt

Det är dagar som idag, jag blir påmind om att det är 3 år sedan jag var hemma en hel höst och vinter i Sverige. I Norge i Bergen var det konstant blaskväder, så där hade man ingen äkta vinter, bara mörker och väta, och inte hade man det i Nottingham heller. Där var det högre temperaturer och att hela England fick panik när det en morgon kom 2 cm snö säger ju ganska mycket, det var helt enkelt ingen vinter att tala om utan snart var det fasen vårkänsla i luften!

Så vaknar man upp idag till snöoväder. Hrm, är man hemma i Sverige eller är man? Nu börjar vintern, redan. Suck. Ruskigt värre när man stack ut nosen, så man gjorde bäst i att hålla sig inne så mycket som möjligt idag. Pricken över i var att få strömavbrott ikväll! N E J - Hur länge ska det här vara då? Så kom strömmen igen, jihu! Hoppas den får hålla i sig under vintern!


En viss person utsätter återigen mitt psyke och brustna jävla hjärta för prövning...Vilket är just det, en påfrestande och energisugande prövning. Jag tycker i regel att det är oartigt och dåligt att inte svara om någon skickar några rader till dig, men jag har nu kommit till den punkten att jag insett att - det finns inga mer vettiga ord att säga. Det är helt enkelt så, jag säger det med sorg men det gör helt enkelt inte det... Du VET att jag saknar dig också...


Nu vill jag ha advent...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: