fiaelisa

Med en annan gubbe än vanligt

Kategori: Allmänt

Vet ni en sak? Jag har lärt mig att köra bil. Det känns helt otroligt fantastisk skönt. Om ett år är jag nog proffs och kan klara vad som helst, få bilen att flyga in av sig själv i en parkeringsficka på andra sidan gatan eller liknande. Lugnt. Skämt å sido, så känns det skönt att det någonstans har släppt en slags spärr. Och jag kan avslöja att jag har uppkörningstid inbokad, eller körprov som det heter. Det är tyvärr lite väntetid så det blir dessvärre inte under år 2010... men men, när dagen väl är kommen kan man ju hoppas att det går vägen! Jag försöker dock undvika det hemska ordet uppkörning. Så laddat och viktigt och obehagligt. Jag försöker avdramatisera det hela så gott jag kan. Har för det första inte hållt det hemligt, och försöker tänka att kuggar jag så får jag köra upp igen helt enkelt. Även om det ekar kraftfullt i huvudet "Jag SKA klara det!!!", så försöker jag vara snäll mot mig själv och ta det med en klacksprak, men det är extremt svårt, men jag jobbar på att vara hur cool som helst när dagen är kommen... Japp! I min kalender på mobilen, skrev jag in det något i stil med "kl. 13.45, köra lite bil med någon annan gubbe än vanligt". 

Det låter ju trevligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: