fiaelisa

Bak med radioprat

Kategori: Allmänt

Jag tror jag börjar bli som mormor, när det kommer till bakning alltså. Man tar det som finns i skafferiet även om det egenligen skulle vara något annat, det fungerar det med. Så hennes recept på rågbröd blir aldrig likadana här heller kan jag tala om. Det verkar bli ätbart det med! Och Ulla - jag lät inte degen svämma ut över hela köket idag! ;)

Under bakningen lyssande jag till Eva Funck (som man såg på Björnes magasin som var så fixig) som intervjuades av Lotta Bromé. Funck skulle nästa vecka ha premiär för sin första föreställning som vände sig till vuxna. Som skulle handla mycket om hennes egna livserfarenheter och personers jakt på lycka. Hennes svar på vad lycka var, var jäkligt udda tyckte jag. För henne handlade det nämligen om att förstå - varför känner jag mig ledsen just nu? Vad gjorde att jag var glad igår? Förståelse. Hrm....det var lycka det....Som att livet är fulländat om man förstår alla sina känslor? Sedan så tillade hon att det förstås är individuellt, det här med lycka. Spännande. För egen del kan jag inte säga att jag blir lyckligare av att veta varför jag är ledsen, men naturligtvis, är det ju en förutsättning att förstå varför, annars har man ju aldrig någon chans att ta sig upp till ytan igen.

Nu ska jag ta ut sista plåten!

 Allas vår lektant som kom med roliga idéer och förklarade hur saker gick till. Flera "Eva" till ungarna :)

Kommentarer

  • Ulla svensson säger:

    Bra Sofia!

    Imorse bakade jag två sorters kakor,en sort hamnade i soppåsen!Nu ska läsa receptet INNAN jag börjar baka!!!

    2010-11-15 | 19:45:07
  • Fia säger:

    Vad duktig du är!! Och sådär gör jag med ibland, man går av bara farten och sen "jäklar, var det så man skulle ha gjort!?" Men med två sorter fick du ju en kvar iaf :D och nästa gång har du ju ögnat igenom receptet....;)

    2010-11-15 | 22:32:44

Kommentera inlägget här: