fiaelisa

Sa har man varit med om en riktig 1 maj-demonstration

Kategori: Allmänt

Det blev inget solande i lordags. Na det blev nagot HELT annat. Det var ju forste maj... Mike undrade vid frukosten da Anna och Windy gatt till sina jobb, om jag hade lust att folja med honom in till stan dar det var lite saker pa gang. Han fick det att lata som att folk var ute pa gatorna for det har ar dagen man kan fa ga pa vagarna och folk kan dansa och att det ar helt tillatet. Jaha jo det later ju lite kul forstas, det maste man ju nastan ha en titt pa. Sa jag hangde med och forst gick vi till en liten park dar det var stand uppstallda med olika budskap fran olika manniskor. Dar var "musik istallet for racism", "muslim, svart eller vit - ena alla!" och alla mojliga grejer. (Inget som jag var alltfor emot - som TUR var!) Efter nagon timma var det dags for alla att samla sig och snart stod plakat och magdansare, trummor och folk med ramsor och roster av hogre makter pa en herrans lang rad. Dar miott i smeten stod Fia. Med Mike och en terrier. Jag kande mig EN ANING missplacerad i denna folksamling men Mike och Ted sag nojda ut... Vi borjade spatsera mot centrum och promenerade bokstavligen pa de stora vagarna. Polisen eskorterade och jag maste ju saga att den lilla rebellen i mig jublade av att fa promenera dar bilarna skulle ha kort. Dar gick vi och bilarna stod pa rad och vantade snallt. Hihi... Det var en upplevelse. Mike och jag gick faktiskt och smadansade lite till trummorna dar och efter ett tag kande jag mig riktig bekvam i den knappa folkhopen.
(Min kamera tappade jag i rabaldret och darfor har jag inga egna bilder just nu - precis sa har sag det ut iaf aven om detta ar en bild fran Notts-taget forra aret.)

Anna och jag var ute big time senare samma kvall men pallrade oss igenom vara respektive arbetspass under sondagen..;) Somnen var tornrosa-lik den natten...mmm...Och det var tur for under mandagen som var rod dag har, bank holiday, fick jag kanna pa hur det ar att jobba sadar frenetiskt utan non stop igen pa Bella. Ikvall har det ocksa rullat pa ordentligt. Anna ar ju lite ledig nu ett par dagar hon far hem igen och vidare till Grekland sa vi hann shoppa lite idag ocksa:) Vi fick en "vi-alskar-Primark-kansla" och fick lite i pasarna.
Nu haller jag tummarna for att INGA ask-moln ska komma ivagen for Annas resa till Grekland som hon har sett fram emot sa dant. Ma vindar och blast vare med oss. God natt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: