fiaelisa

Hello Knight, Good day Queen, Your Majesty

Kategori: Allmänt

Fråga mig inte varför jag sa ja men jag gick med på att jobba ett extra shift igår kl.12-19. Jag hade iiiingen lust att slita mig ifrån sängen och för första gången tror jag så funderade jag seriöst på hur i helsike jag skulle kunna ta mig ut ur situationen...Hrm... iaf så ringde jag och hörde efter hur nödvändigt det var att jag skulle komma in och det var NÖDVÄNDIGT. Jaha, usch. På med en skrynklig och halvskitig skjorta (gud vad jag ska slänga alla fem vita skjortor innan det är dags för packning) och så var det bara att börja jobba. Det var många servitörer och jag hade blivit satt på sektionen i änden av restaurangen, vilket betyder att man inte har några egna bord om restaurangen i princip är fullsatt. Jag hade i stort sett tre bord under hela dagen varav endast ett var i min sektion och mina två sista timmar blev jag satt på baren. VÄRT att komma iiiin!!! Dock var det enda bordet i min sektion ett mycket trevligt bord på 7 pers. För ett tag sedan så slutade jag skriva ner ordrar från borden och började memorera istället. Det är en vanesak och går oftast bra om inte det är så många personer vid bordet och om de inte håller på att ändra sig en massa gånger eller ändrar rätterna alltför många gånger heller, då kan det bli förvirrat i skallen. Ett bord på sju pers brukar jag dock skriva ner men igår hade jag inget att skriva på i förklädet och de började beställa....aaaaeee vänta lite tänkte jag! Eller fasen kör på då. Så lät jag de gå laget runt och de hade någon sidorder (heter det det?) och ett par förrätter. Hallelulja så kom jag ihåg allt! Wiie, I WAS PROUD:) Och det är då man är inne på sin sista jobbvecka, när man väl har lärt sig sitt jobb.

Igår kväll introducerade jag kortspelet "Hej Knekt!" för Simeon och det var sjukt kul. Förvirringen hos den som precis har lärt sig är ju klockren. Däremot är ju inte jag van att köra på engelska så jag var ju inte särskilt kvick jag heller! Och den jäkeln vinner hela två gånger. Satan vad nöjd han blev;) Men jag bjuder på den - jag spöade honom i Bullshit idag åtminstone;)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: