fiaelisa

Vårkänslor

Kategori: Allmänt

Efter veckans många timmar och långa pass har jag idag unnat mig att inte röra mig eller göra ett dugg. NAAJS! Ledig både idag och imorgon, jihu:) Veckan har knallat på utan några större hinder, jag köpte nya arbetsskor med Martin i tisdags vilket ska hjälpa till att stabilisera vardagen så att säga. Stackars Martin vad han måste ha varit trött på mig efter det där letandet efter ett par vanliga jäkla arbetsskor! Till slut blev det ju ett par iaf och det hade jag sett till att det skulle bli, genom att inte ta med mina gamla, för jag skulle nämligen direkt till jobbet efter shoppingturen. Då var jag ju helt enkelt tvungen - en bra metod. Jag kände dock ganska snart att de är mycket varma...trots att jag endast stod i baren under den kvällen så hann jag inse att de nog inte andades så fenomenalt mycket men jaja, det har gått ändå de senaste dagarna. Det har varit riktigt mycket på Bella under veckan och kökschefen Bob höll på att bli galen i köket igår på alla lappar som forsade från maskinen med matbeställningar. Det kommer nämligen ut tre kopior av varje beställning trots att han då var ensam i köket...hehe...jaaa jag kan väl förstå att han blev lite frustrerad... Sedan blev han extra glad när jag skickade ordrar med "see waiter" på ett flertal gånger med specialiteter. Då måste man gå till köket och meddela vad man vill, så när jag kom utbrast Bob - "Why is it always YOU!?"  - Puss, jag älskar dig också Bob:)

    

För övrigt måste jag säga att det är ju för härligt med vårkänslorna som börjar komma! Både krokus och snödroppar har jag sett och dessutom är påskliljorna på gång. Här är vi båda på väg till jobbet i onsdags!


 
 
Nottingham hålls fortfarande upplyst av det enorma pariserhjulet på stora torget i centrum som de satte upp till "Light night" den 13 feb. Det är riktigt mysigt faktiskt, man kanske skulle åka en runda och insupa lite av utsikten? City Council house skiftade färg där ett tag också, här i snajsigt blått. På tal om nattbelysning så har vi planer på att gå ut och röja ikväll. Anna jobbar ju alla dagar i veckan (!) men imorgon börjar hon vid 12 så det får gå an tänkte vi! Själv har jag ju visat tendenser till att strunta i hur dags jag än börjar i förhållande till hur många timmars sömn man då rimligtvis borde ha... men... det är en annan historia! Man är bara ung en gång.

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Åhhh låter toppen vännen! längtar mycket mycket... Och du har så rätt, man är ju bara ung en gång och det lär vi känna på nästa vecka hos er.. Har en känsla av att sova får vi göra någon annan gång! Det ska bli supert, tänk att om bara några dagar ses vi:D

    2010-03-06 | 18:42:06
    Bloggadress: http://fellan.webblogg.se/
  • Frida säger:

    Sv: Haha, blev inte så burrigt, blev rakt och lite uppsatt sådär. :) Melodifestivalen är dock fruktansvärt värdelös, som den brukar vara fast ännu värr!



    Låter som ni har det bra gumman! Skönt med vårkänslor! Hur tror du vädret är i Skottland? Puss!

    2010-03-07 | 16:37:08
    Bloggadress: http://fridacarlssons.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: