fiaelisa

Söta syltburkar

Kategori: Allmänt

Nä, det märks att det är precis i starten av sommarsäsongen på Bondens för både igår och idag har det varit lugnt. Inte heldött men, i stort sett... Jag är fasiken van vid Bella-tempo och där fanns det ALLTID att göra! Inte behövde man leta efter grejer att styra med och inte var det ofta man hade tid att rulla tummarna. Där var vi kanske snäppet bättre på att slänga käft, prata goja och bara flumma bort tiden fullkomligt! Därför kan Bondens bli så segt ibland i jämförelse. Där har kunderna en mycket större betydelse i att liva upp arbetspasset. Mitt sido-pillgöra på Bondens är stundtals att fixa med den s.k. lanthandeln vi har under trappan till övervåningen. Där finns det mjöl, marmelader, oljor, sylt, chokladskorpor och annat skoj som kommer från trakterna. Jag skrev prislappar och prismärkte idag några nyinkomna sylter. Varje burk hade en liten lapp med kort information knuten runt locket. Det stod så sött. Ungefär såhär - "Pia-Lena är egentligen operasångerska och har även jobbat som krögare. Men nu går hon hemma i Änghult och trallar, och kokar marmelader" Slut. Den korta informationen lockade fram ett stort leende :) Jag såg framför mig den trallande sångerskan röra om i en stor gryta med kokande sylt. En klockren yrkeskombination må hända? 
  


PS. Jag kan nu säga att jag får till 100% äta upp mina ord ur frustration för ett par dagar sedan - which I'm toootally happy about..;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: