fiaelisa

Björn Ranelid - Ja! And...How's the biggest cock?

Kategori: Allmänt

Vilket flyt - "Fia med flax" is back for the evening. Oh yeh. Bondens författarkvällar är som bekant omåttligt populära och det gäller att ligga på för vissa föreställningar om man vill få plats. Björn Ranelids föreläsning blev slutsåld inom 20 min efter biljettsläppet. Jag hann inte ens tänka att jag ville gå på den innan jag fick höra att biljetterna var slut. Så ikväll när jag står framme vid kassan kommer det fram en man och en grabb och grabben överräcker ett halvskrynkligt kuvert medan mannen säger "Extraföreställning till Björn Ranelid". Jag fattar ingenting, jaha, vad har kuvertet med det och göra..? Vad menar du..? Så visar det sig att däri ligger 60 biljetter. Ja, Ranelid hade sagt ja. Jag visste att dessa skulle gå åt som smör i solsken och ringer genast hem till mor som jag vet ville ha biljetter och säger också att hon ska höra med moster Pia som också ville ha! Jag gjorde bedjande hundögon till Annika också och bad om att jag kunde få jobba dagtid den dagen så att jag också kunde få gå...och det fick jag! Så den 28 juni ska jag som gäst gå till Bondens författarkväll! Wiiie!

Förresten måste jag berätta en såndär rolig "jag hörde några snacka-grej" från ikväll. Det var ett bord med fyra pensionärer varav den ena paret var svenskt och det andra var amerikanskt. Nu hör det till saken att våra två mest framstående kockar i köket är nyss hitkomna från Nya Zeeland och snackar således engelska. Så säger den äldre svenska damen till sina besökande vänner på brytande engelska -"I think the cocks speak English." Jag tänker inte säga det fruktansvärt roliga rakt ut! :D För då rodnar jag...hahah...oooh va kul det var...Det berättade jag för Craig och Marty sedan och de fick sig ett gott skratt. The head cock and the second cock!

Imorn kväll är jag ledig och då ser jag så himla mycket fram emot en riktig tjejkväll!!!! Start med picknick i solen och gröngräset, vidare till bion och Sex and the City och så lite drinkar på det! KALAS!:)

Kommentarer

  • Frida säger:

    Robin träffade Ranelid för någon vecka sedan på någon jobb-grej. Han tyckte att Ranelid var väldigt trevlig och hade bra tankar om livet. Fick en bok signerad också. Så att gå och lyssna på honom tror jag är (blir) en rolig grej! :) Puss!

    2010-06-04 | 07:47:21
    Bloggadress: http://fridacarlssons.blogspot.com/
  • Hannis säger:

    Baserat pa picknick i grongraset gissar jag att sommaren kommit till svearike. SATAN sa harligt. Pa Ko Phi Phi regnar det. Mycket.

    2010-06-05 | 09:32:49
    Bloggadress: http://somhemmafastannorlunda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: