fiaelisa

Rest fran tisdag morgon till torsdag kvall

Kategori: Allmänt

Ojojoj, vad vi har rest. Det har hade vi INTE tankt. Fran Barcelona hade vi ett tag till Montpellier. Det var det hela, och planen var att vakna upp i Amsterdam ett dygn senare. Den sprack. Ganska sa grovt skulle man faktiskt kunna saga. Det ar ett alldeles for populart resmal. Fran Montpellier kom vi snabbt vidare till Paris men darifran hade de inget att erbjuda. Da bytte vi spar och var VALDIGT oppna for forslag, vi skulle ju till Polen vartefter sa Tyskland eller nagonting pa vagen istallet da. Na - ALLT ar fullt. Ni kan prova och aka till en annan station i Paris, det gar ett tag till Berlin om 1,5 timma och om ni har flyt sa kanske det finns nagon rest-plats. Snabbade oss pa men akte FEL. Aker tillbaka och det blir tajt som tusan. Springer till terminalen och de vinkar pa oss som bara den men nar vi inte har nagra biljetter reserverade aker de ifran oss!

Sa var vi fast i Paris och maste hitta nagra biljetter. Nasta fran PISS-Paris gick kl. 17 dagen darpa till Frankfurt. Det bokade vi, men nagot vidare darifran kunde de inte boka. Okej... Klockan hade tickat pa och vi hade ingenstans att vara under natten nar tagstationerna snart stangde. Challe kommer pa snilleblixten att vi kan ta oss till flygplatsen, de stanger ju aldrig! Som tur ar, ar det inte for sent, vi kommer pa ett tag och kommer till slut fram med trotta ryggar till en terminal dar vi bestmmer oss for att overnatta. Challe haller sig pa stolsraden och jag lagger mig nedanfor i min sovsack pa det mjuka och varma golvet. Dessutom satter jag pa mig solbrillorna for att komma undan ljuset i terminalen och satter i oronproppar, sa jag somnar ordentligt! Nar jag vaknar vid fyra-tiden ser jag forst en trott men halvfnissande Challe med ett lakan omsvept om sig. Tittar mig om och ser en FULL terminal. Har har jag legat och sovit och roat hundratals manniskor som passerat mig, pekat, fnissat ochy varit nyfikna pa vad det var under den dar bla-svarta hogen. Barn var tydligen mest nyfikna av alla sa Challe men aven aldre som stannade och skrattade nar de insag att det var en luffare med lite blont krull som stod upp. (Detta finns pa film som tur ar.) Jag holl visst pa att skramma ihjal en pojke med, som satte sig en bit ifran Challe utan att ha sett vad som var pa golvet. Nar han insag att det var en manniska hoppade han till forskrackt och tittade pa Challe med stooora ogon! Sa fnissade de lite ihop:)

Nar vi val kom ifran Paris och hamnade pa kvallen i Frankfurt fanns det inga tag darifran heller fast det hadse latit so9m att det skulle ha gjort det.... Nahe... annu en natt utan boende da! Hrm, nar stanger ni stationen? 

Men har hamnade vi pa "Bahnhofsmission", dar hemlosa fick ga och resenarer som fastnat. Kaffe och te kunde man fa och en stol att sitta pa eller ett golv. Det var ju iaf ett rum att komma in i sa vi var glada! Hittade gott kak och var sedan dar under natten. Challe sov nagon timma och jag sov nog tre timmar pa golvet igen. De vackte oss vid 05.20 for att stadaren skulle komma och torka golvet. Sedan var vi vakna till vart tag gick, nu till Berlin. Darifran var det snabbt byte till Warszawa och NU ar vi antligen har och vi HAR ett boende :) Det ar torsdag kvall och vi har rest sedan i tisdags morse. Kanner mig alldeles SUPERFRASCH! :) Coco-nut coco-freeesh som forsaljarna gick och sa pa stranden i Barca. Na, inte sa jaakla coco-fresh nu. En dusch kanns ratt sa lockande - jag forstar om ni kan tycka att det ar onodigt sloseri med vatten men jag tror nog att det kan vara vart det, for den har gangen, innan man vill se ett uns av Polen och Warszawa dar vi visst hamnade for tva natter till slut!

Kommentarer

  • anna säger:

    Skönt att ni kom fram tillslut! Nu kan ni känna er som nöjda luffare på riktigt när ni kommer hem! Vilket jag önskar var typ nuuuu! puss påer<3

    2010-07-29 | 22:33:09
    Bloggadress: http://annnnaandersson.blogg.se/
  • Frida säger:

    Vilket äventyr! :) Hoppas ni får ett trevligt slut på er resa! Massa kramar

    2010-07-30 | 08:30:41
    Bloggadress: http://fridacarlssons.blogspot.se

Kommentera inlägget här: