fiaelisa

Backpackern är tillbaka

Kategori: Allmänt

Nu har det hant lite i livet sedan jag sist skrev, kan man ju minst sagt saga. Sist langtade jag mig ihjal mig till att Simeon skulle komma, och han ḱom. Lyckan i det ogonblick nar jag sag honom komma gaendes dar pa Skavsta kan jag inte med ord beskriva. Det var dromlikt:) Jag svavade pa moln och han kunde heller inte fatta att det var sant. Vi var galet uppe i skyarna sa gott som varenda sekund under de dagar han var i Sverige:) Det var helt underbart. OCH sjalvklart baddat for ett kanslomassigt fall for oss bada. Lika overlycklig som jag var nar jag forst fick honom i min famn, lika ledsen var jag nar han forsvann igen bakom dorrarna pa flygplatsen.

For er som vill aterse Fia kan jag saga att det ar TUR att hon akte ivag sa snart efter han lamnat, jag har nu betydligt mindre tid over till att dranka mig i mina karlekssorger.

For nu har luffen startat otroligt nog! Och vi ar minst sagt pa G! Har redan hunnit med manga tag av olika slag till och i Berlin. Hit kom vi igar morse och har sett massor redan. I gardagens hetta vandrade vi runt och sag manga maffiga saker, sasom Brandenburger Tor, Chechpoint Charlie, Riksdagen samt den beromde kyrkan som bombades sonder men fortfarande star kvar, det ar bara en brakdels ruin kvar och det ser mycket markligt ut med en kyrktopp i ett modernt Berlin som ar halv. Efter denna dagstur var vi helt slut och for att citera Challe som kom fran att ha duschat medan jag lag och vilade under eftermiddagen "sag det bokstavligen ut som att du hade stupat dackad ner i sangen efter krogen". Okej, jag var val lite trott och sag val inte heeelt snygg ut dar jag lag utslagen med bade armar och ben ut pa min forsta vandrarhemssäng! (Nu upptäckte jag att tyskarna har ju fan ä och ö pa tangentborden! Ha!) Mer av Tyskland och Europas historia har vi sett idag, i form av ett besök pa Sachsenhausen, ett av de forsta koncentrationslägrena. Jag behöver väl knappt säga att det var hemskt...

Vi aker vidare imorgon till Prag men innan dess ska vi ha en kvällsmiddag i centrum snart och hinna med lite annat, som att se muren och ga IN i Riksdagshuset imorgon. Sedan fem timmar till Prag!

Nu ska jag se om det är Challes tur att ha däckat inne pa var sovsal med vara 14 andra bäddar. Fast hon har ju iofs ocksa redan bjudit pa nagot snyggt som jag tyvarr inte fick bevittna mer an via hennes berättelse - nämligen att hon rakade satta pa duschen forut nar hon redan hade torkat och satt pa sig torra kläder! 1-1 i snygga uppträdanden av oss sahär langt pa resan;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: