fiaelisa

Plastfolie nar det finns tid over

Kategori: Allmänt

Jag kan konstatera att jag aldrig skulle palla att ha hund. Varje morgon, varje kvall, inga sovmorgnar och inget bara dra ivag en eftermiddag och se nar man kommer hem framat natten. Jag har daremot inget alls emot att gosa med dem i tv-soffan eller att ha dem som sallskap. De har ju trots allt sina fordelar... Ankor har inga. De skiter, skriker och vandrar omkring med konstant skrack och ar allmant jobbiga. Nar de var sma var de ju atminstone helt bedarande sota men det vaxkte ju bort! Pa tisdag ar Windy och Mike tillbaka och den lilla overraskningen att vi har en hona mindre hade vi inte hjarta att avsloja igar nar de sms:ade och fragade hur laget var sa det kvarstar. Vi klarar oss dock ratt bra utan grabbsen har och har mysiga middagar, fikor och filmtittande!

Det ar tydligt att januari ar lugnet efter jul-och- nyarsstormen inom cafe- och restaurangbranschen! Jag fick ga hem tidigare i torsdags kvall och Annas pass pa ett par timmar igar blev installt. Det har gillar vi ju sjalvfallet IKKE men vi ser ljust pa kommande veckor och idag ar iaf arbetardag sa det heter duga for oss bada! Jag ska ha mitt forsta pass pa den andra restaurangen idag, den lite mindre pa Angel Row, dar jag antagligen kommer spendera dagen men lagom mycket jobb och mer av skitsnack med chefen Gary och Martin. Nagot som bada restaurangerna har gemensamt ar att de forsoker atminstone liva upp varandra under den stilla arbetstiden. Igar sms:ade en uttrakad Sivan, men senare under kvallen var han lite mer upprymd for da hade Agustin, Frank och Dave virat fast honom i plastfolie pa kontorsstolen och stallt ut honom pa baksidan av restaurangen. Sa folk hade gatt forbi och skrattat och fotograferat! Ha! :D

Aaaawwwh jag hoppas att jag inte far ett SADANT valkomnande pa Angel idag! Jag tyckte att det rackte med sno innanfor skjortan haromdagen. Aja, det ar ju tur att det inte ar alltfor sura miner bara for att gasterna tryter ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: