fiaelisa

One chicken down

Kategori: Allmänt

Gardagen pa jobbet flot pa i valdigt lugnt tempo. Folk haller sig hemma nar de tycker att det ar lite ruskigt har i all sno och kyla, ca -2 och en cm sno - PANIK!!! De skulle bara ha varit med om lite akta vinter sager jag!

Jag blev inte allfor ledsen over att fa komma hem till halv sex pa grund av att det var sa lugnt iaf for da kunde ju Anna och jag ga med hundarna och gora vara plikter! Nar vi skulle natta ankorna och honsen och stanga in dem i deras lilla hus upptackte vi till var hemska forvaning att en hona har gatt och dott nu helt plotsligt!!! :O Dessutom gor en hona nu revolt var eviga kvall genom att hoppa upp och satta sig pa staketet, vagra hoppa ner och ga in i huset. Vi mosade ner henne med en kvast men efter mer kampande da hon korde in huvudet bakom nagra bambusprot och vagrade ga ut sket vi i henne. Hon fick vara ute och frysa ihjal och ankorna var inne. Men hon levde imorse! Vi hoppas verkligen att det inte blir fler dodsfall denna vecka nar grabbarna ar i Portugal. Det skulle ta emot en aning att behova erkanna allt som hade hant da...

Nu star Anna har bredvid och anvander klipphornan dar hennes arbetskamrat nu ar kund i stolen! Jag sjalv ska ga till jobbet nu :) Senare i afton blir det nog ocksa ett forsta besok till vart kara Brownes...sa att de vet att vi fortfarande ar vid liv menar jag:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: