fiaelisa

Min nya lek - sparka golfboll

Kategori: Allmänt

I tisdags var jag och min jobbarkompis Sivan ute på en liten utflyktstur. En bussfärd bort från centrum finns ett slott som heter Wollaton castle med tillhörande Wollaton park innehållande en massa hjortar och en golfbana. Det var ett riktigt fint ställe trots att England då var i sitt esse i råhet och jag hade glömt mina vantar. Dock blev jag så glad när vi passerade genom parken och hittade en golfboll på den disiga och ödelagda gräsmattan. Åh! Jag började finta och skulle pricka hålet när Sivan utbrast "Nej ha ha sluta de spelar ju!" - Det är väl ingen som spelar nu säger jag och fortsätter lite nonchalant. Då ser jag några män långt borta som kommer med sina golfbagar. Aaaahh!! Shit! Jag började kicka tillbaka golfbollen - den låg typ här va!? Sedan var vi ganska snabba med att ta oss därifrån och det var ingen som vrålade efter mig så jag tror inte att någon såg något... Det hade ju varit roligt om jag hade pluppat i bollen i hålen, tänk vad glad han skulle ha blivit den där golfare, hole in one från det avståndet!!


Igår hade jag en bra dag på jobbet med käre Augustin men som slutade med en pisskväll. Dels för att jag själv gjorde ett sådant misstag att jag bara ville dunka huvudet i väggen eller sätta en gaffel mitt i pannan för att jag själv tyckte att jag var en sådan jävla åsna och dels för att chefen för kvällen, Yogi var stundvis en jävla idiot. Jag hade dock nöjda kunder ändå om vi ska säga något positivt. Dricksen blev dock oväntat låg på grund av att bordet som inte hade sagt till att jag hade lämnat fel nota åt dem, glatt hade gått därifrån efter att ha betalat typ 5 öre. Nej men det kan jag betala tänkte jag! Jag är så generös idag så! Tack för den... Man ska inte svära och helst inte i skrift men det finns inga ord för hur hemskt det var när jag upptäckte det, alldeles för sent. FY. FAN. Säger jag. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: