fiaelisa

Ibland är världen bra liten!

Kategori: Allmänt

I söndags fick jag ett mejl av härliga norrmannen Haakon, som jag jobbade med på Leroy mat i Bergen! Han visste att jag bodde här nu och skrev att han och tre andra killar var på en liten fotbollsresa genom England den här veckan och skulle göra ett stopp i Nottingham för en match. De skulle komma på tisdagen och åka på onsdagsförmiddagen och undrade om vi hade lust att möta upp och visa dem lite av det bästa under den korta tiden! Så där stod vi på tisdagseftermiddagen på det stora torget och hälsade glatt! Jag tyclker att det är så himla komiskt - sist vi sågs sa vi hej då i mataffären i Bergen dagarna före jul för över ett år sedan, och nästa gång vi ses, så ses vi HÄR! Tänk om man hade vetat det då:) Det var jättejättekul att få besök iaf! Först så åt vi på Bella Italia, det kändes helknas att vara gäst på sitt eget jobb men det var riktigt trevligt att få se den sidan av restaurangen:) Sam var vår servitör och vi dricksade honom lite extra för att jag fick 50% rabatt. Det uppskattade man ju;)

Norrmännen pallrade sig iväg och hejade på Nottingham Forest men då förberedde vi oss lite för kvällen här hemma vi. De vann lyckligtvis, med hela 5-0 faktiskt! De var glada när vi mötte dem på en av Nottinghams mest absoluta turistmål, nämligen Englands äldsta pub nedanför slottet där jag har varit en gång förr. Snacka om att atmosfären där är ÄKTA gammal pub. Det stinker tjock gubbe och öl bara man sticker in nosen. Absolut värt ett besök iaf så då fick de ju se det! Resten av kvällen visade vi på ett par bra ställen som Dogma och Brownes och hade en himla rolig kväll. De var helt överförtjusta över hur billigt det är med dryckerna ute på krogen och jag säger bara det, glada norrmän men sin norska, de är ju bara fööör roliga! Vi upptäckte dock att de har minsann några brister i språket - såsom gäddhäng och fyllekäk. Haakon funderade på ett ord för fyllekäk men det fanns liksom inget bättre än "nattmat"? Haha..

För att än mer utnyttja deras timmar här i staden så bestämde vi att vi skulle ses på morgonen för en engelsk frukost på Hungry Pumpkin! Haakon ringde dock på morgonen, lite trötter och fundersam.. - Joo asså.., folket här, di vet ikke hvor di äär vi...ska lissom?" Efter lite förvirring så hittade norrmännens taxichaufför dit och Anna hade sprungit in i köket dessförinnan och sagt åt dem att de kunde dra igång med några engelska frukostar! Sedan drog de vidare med tåget till Manchester. Jag tror nog att vi bidrog till att de fick en jäkligt bra upplevelse under dygnet här. Himla kul att kunna snacka obehindrat en kväll med skandinaver måste jag erkänna!

  Hemma blev vi återigen retade av Windy för att vi gillar I gotta feeling:) och spelade kort vilket var en hel evighet sedan!  Här har vi puben! Tydligen så heter den Trip to Jerusalem med anledning av att det sägs att det var härifrån man for när man gav sig av på korstågen till Jerusalem...  Sedlar i taket vid baren bevisar alla nationaliteter som varit på besök och där fanns ju både Selma och norska flaggan.  Här tog en tysk kille kort på oss, men efter att han hade knäppt av så sa han...nja..jag...tar en till! Hehe..okej..   Haakon!
   

Kommentarer

  • Hannapanna säger:

    Det var värst - norska kändisar på engelsk mark alltså! Fan vad trevligt=) Måste dock ställa mig på Windys sida vad det gäller låten. Årets jobbigaste. Lätt.

    En jävla tur att jag gillar dig ändå:P

    2010-01-29 | 14:56:24
    Bloggadress: http://hannaslogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: