fiaelisa

Några fullspäckade dagar av besök, jobb och partaj!

Kategori: Allmänt

Här har det hänt grejer de senaste dagarna. Första besöket från Sverige kom i fredags afton! Då stod Annas föräldrar Charlotte och Lasse utanför tågstationen efter en lång resa. Väl framme fick de nog en väldigt bra helg här i Nottingham och med restaurangbesök och ett fullproppat schema konstruerat av Anna med alla möjliga saker de skulle se och hinna med innan helgen var passerad! Jag jobbade dock under hela lördagen, först personalmöte och sedan kl. 12-stängning och missade den upptäcksdagen, men de kom in och åt hos mig iaf, det var roligt:) Under söndagen var jag ledig med dem iaf och då åt vi alla frukost på deras hotell - MUMS - det är grejer det, inte bara bacon och ägg utan en massa annat också. Vi kan nog konstatera att det blir ett smärre lyxliv de dagar man har föräldrar på besök! Vi shoppade lite sedan och tog en titt på en katedral och när kvällen närmade sig förberedde Anna, jag och Windy middag här hemma. Charlotte och Lasse hade nämligen inte varit här och hälsat på än! Så det blev en jättetrevlig middag med bl.a. Windys nutroast och rabarberpaj:) Det roligaste av allt var när Charlotte oturligt nog hällde någon deciliter vispgrädde i hennes glasögonfodral! Då skulle man ha haft en dold filmkamera!:D Dessutom gjorde Lasse ett ryck och stämde gitarren som Windy har hittat på en soptipp. Han var en riktig hejare på att lira! Dock kommer nog den där gitarren som är av lite lägre standard vara fullkomligt ostämd om två dagar...men härligt att höra att den fungerade en liten stund:) En mycket bra helg fick nog sammanfattnigsvis Anderssons!

Jag har jobbat dagtid måndag och tisdag och i måndags var det Garys 40-årsdag. Samma dag hade de "manager's night out". Vilket betydde att cheferna skulle ut och supa som tonåringar från ca kl 2 på eftermiddagen. Oj. oj. oj. Martin och jag var tvungna att se spektaklet och dök upp vid halv 11 och då var det inte många tecken på nykterhet. Det var många galna incidenter men värst var Yogi - han som alltid är så proper och strikt och bestämd och "chefig" på alla sätt och vis på jobbet - var världens fnittrigaste pojke som latchade runt. Han var IKKE så pigg igår på jobbet!;) Moahahaha... Känns bra att ha sett detta måste jag säga - SÅ felfri är han inte herr Yogi;)

Nu skiner solen, dags för frukost och idag är det Annas första dag på salongen!!! :D Jag jobbar dock 17-cl så jag får inte höra förrän i natt hur det har gått men det går säkert jättebra med den där Adam som hon ska jobba med som verkar så trevlig:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: