fiaelisa

Uppskattning som verkligen värmde

Kategori: Allmänt

De senaste fem dagarna har jag jobbat stört mycket ärligt talat, från tolv till stängning alla dagar vilket innebär pass på 12 timmar om inte mer, i förrgår blev det t.o.m. kl.11-1 på natten. Den här veckan har också alla barn lov vilket märks tydligt, det har varit huuur mycket som helst att göra och igår hade ingen tid att ta rast, det var bara att serva på konstant och ta en pizzaslice i köket när man rände fram och tillbaka med tallrikar om man skulle få något i magen!! Det var i klass med lördagskvällsrush hela dagen. Galet! Folk har helt plötsligt bildat en pakt - vi bombarderar Bella Italia. Det gäller att hålla humöret uppe och inte bli sönderstressad. Har man låg tröskel för att bli just sönderstressad ska man INTE jobba här.

Det är inte riktigt normalt att jobba såhär många och långa pass på så kort tid som jag gör den här veckan men det är lite personalkris den här veckan och jag kan ju ställa upp. Jag tycker ju att det är roligt. I förrgår kom faktiskt chefen fram till mig (han som man är väldigt "chefig" och kan ge ris och ros och som man vaktar sin tunga lite för) och sa till mig att han verkligen uppskattade att jag ställt upp, att jag gjorde ett jättebra jobb och tackade så mycket. Innan jag gick hem fick jag en fin flaska mousserande vin av den som hade varit Martin som varit ansvarig under kvällen - "men säg inget till någon annan ur personalen - Tack så mycket Sofia, du är kanon". Det var verkligen en gest som värmde i hjärtat kan jag ju säga! Gud vad glad jag blev! Att få sådan bekräftelse när man sliter på jobbet gör ju verkligen att man känner att det faktiskt uppskattas att man sliter och ställer upp! Och det gör ju alla, vilket är himla skönt - det är bara att försöka vara ett så bra team som det bara går och hålla humöret uppe och hjälpas åt, mer kan man inte göra och så länge man försöker är det MVG på det. Huvudanledning till att de var så himla uppskattande då var nog att jag stannade till kl. 1 på natten, för att restaurangen fortsatte att hållas fullsatt, trots att jag var schemalagd till kl. 21. Jag kan dock inte neka till att jag är trött nu, fötterna säger "sitt still idag och rör dig inte ur fläcken!!" Men jag jobbar från kl. 12-stängning även idag så de får tåla lite fler steg. Trots allt tycker jag fortfarande att det är kul att gå till jobbet - det finns många galningar i personalen som håller ens humör uppe;) Igår t.ex. så pratade Sivan och Superman sin egen "svenska" så fort jag visade mig i köket - hhallla bla kolle tjo shenna kaj - o.s.v. bara för att driva med mig och hahaha, de fick mig verkligen att skratta!:D Nästan så att jag inte kunde hålla mig när jag störtade ut ur köket och tog nästa bords beställning - Något att dricka hahah?:D

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Jag tycker det bådar gott att du jobbar mycket nu, för då måste de ju kunna ge dig lite ledigt när vi kommer på besök! Weeeiii:D

    2010-02-18 | 13:53:02
    Bloggadress: http://fellan.webblogg.se/
  • Frida säger:

    Så du står i gumma! Det blir "klirr i kasssan" det! :) Puss!

    2010-02-18 | 17:03:34
    Bloggadress: http://fridacarlssons.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: