fiaelisa

Lite ledighet livar upp ibland!

Kategori: Allmänt

I lordags kvall blev det bade restaurang och biobesok minsann:) Annas jobbarkopmis Adam hade tipsat om en indisk restaurang pa nagon gata som vi forsokte hitta. Vi kom fram till ett stalle som hade typ tapas och hette Yamas som verkade riktigt gemytligt sa dar kilade vi in och var valdigt nojda med mat och dryck. Nar vi kom ut upptackte vi att den indiska restaurangen lag vagg i vagg - hehe, hoppsan, har hade vi den ja! Tur att vi var nojda med vart val i alla fall;) Senare motte vi upp med en gammal bekant till Anna som tillfalligt var i stan. Vi tog ett glas med honom pa gammel-puben, dar vi hamnade med att spela kort med tre engelsman som hade svensexa. (De blev for ovrigt jattebesvikna nar vi presenterade oss - Chris, Anna and Sophia, hur engelska namn ar inte det? Vi hade vantat oss nagot mer exotiskt.) De var evinnerligt stolta over att Enland vunnit ett guld i OS, forsta pa over 30 ar men kortspelet under kvallen vann svensken! Jag vann men vi hade satsat lagt eftersom det var forsta ganen... hela 94 pence blev det i potten!! Det ni;) Det racker nastan till en graddfil.

Igar fick jag sedan ga hem tidigare fram jobbet - hallelulja sjong anglakoren da. Oh jag blev sa glad! Jag knallade ivag fran jobbet kvart over fem och chocken var att det var ljust ute! Det ar alltid nattsvart nar jag kommer darifran! Efter en chai latte pa Nero gick Anna och jag hem och lagade varldens basta flygande Jacob, sag pa film och smaskade med svensk dip som Charlotte och Lasse hade med sig till oss. Mums:) Det har var en riktigt njutbar helg maste jag saga.     

Kommentarer


Kommentera inlägget här: