fiaelisa

Anna 21 år!

Kategori: Allmänt

Igår hade vi minsann ett födelsedagsbarn i huset! Kvällen dessförinnan firade Anna och jag genom att gå ut, det var ju till att fira båda att hennes chef Nik förmodligen kommer få sparken från Hungry Pumpin och att Anna har fått ett frisörjobb OCH så födelsedag! Vilket lycklig födelsedag för damen!

Windy, Mike och jag pallrade oss upp strax efter sex på morgonen igår...Windy hade bakat tårta och vi blåste upp ballonger i köket, hittade serpentiner och party-poppers och tände ljus. Eftersom Anna och jag bara hade kommit hem en sådär 3 timmar tidigare var man kanske inte superpigg så min kraft att blåsa ballonger var inte riktigt beundransvärd om man säger så. Jag skrattade mest i ballongen och Windy hade blåst upp tre när jag hade blåst upp EN. In kom vi och smällde party-poppers och sjöng! Anna hörde inte smällarna överhuvudtaget utan sov som en gris med öppen mun men vaknade såsmångingom efter några toner av Happy Birthday och kunde ta emot paket:) En riktig väckning minsann:P Och Anna försökte gömma sig för kamerorna och var hur yrvaken som helst:D hihi...
  
När Anna hade jobbet ett par timmar gick vi och åt lunch, världens lyxigaste och godaste kycklingsallad på ett supermysigt och undangömt ställe. Där satt vi och myste ett bra tag:)
   
Sedan tog vi en värmande cappuccino med Baileys på Alley Café innan vi pallrade oss vidare mot min lilla överraskning att vi skulle gå på bio. Som tur var så var filmen jättebra! It's complicated - verkligen sevärd hörrni! Jag hade också köpt en påse med lös-godis, det har de ju inte alltför mycket här men det fanns ändå faktiskt. Mums.
    
När bion var slut mötte vi upp med Windy och Mike och åt vääärldens godaste middag på en indisk restaurang! Jag har fasen aldrig ätit indisk förut, inte sådär äkta på en restaurang i alla fall men det var ju verkligen helt otroligt gott. Och jäkligt TREVLIGT hade vi ju med förstås:) Anna fick deras presenter då vilket var en flaska vodka...hehe, SAMT ett stort oranget gossedjur som hette Zippy! Det var tydligen en känd figur från ett barnprogram som gick på 70-talet, hehe:)
    
Efterrätten hade vi ju här hemma med Windys tårta som det stod 21 Anna på med röda bokstäver i glasyren. Då blev vi ännu mättare och nöjdare. Jag tror nog att det blev en riktigt bra födelsedag för damen! :) Jättemysig dag från början til slut.
   

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Koseligt värre flickor! Fast måste få flika in óch säga att jag bestämt hjar för mig att vi åt indisk buffé sista dagen i london, på det där lite skumma stället där chefen hade turban och vi var de enda kunderna.. Hälsa anna och gratta i efterskott!

    2010-02-04 | 16:36:02
    Bloggadress: http://hannaslogg.blogg.se/
  • Fia säger:

    2010-02-05 | 11:21:15
  • Fia säger:

    Ja det har du ju fasen rätt i! Det gjorde vi ju för fasen! Och vet du då!? När norrmännen var här så sa de att de hade bott på ett lite halvtjaskigt ställe i Bayswater och vi kom fram till att det måste ha varit samma ställe där vi bodde! Snacka om komiskt! x)

    2010-02-05 | 11:24:12

Kommentera inlägget här: