fiaelisa

Och endast tomten är vaken...

Kategori: Allmänt

En sömnlös natt. Utan någon som helst anledning. Jag är bara vaken. Jaha. Jag har gett upp att vänta på att bli trött. Går ikke. Så nu sitter jag här klockan fyra på natten med en macka och ett glas mjölk och tittar ut över en upplyst och snöbeklädd gran utanför köksfönstret.

De senaste timmarna har jag funderat lite på julklappar (som jag inte har köpt en enda ännu...) Dock har jag inte några briljanta idéer i skallen. Förra året gick det så fasligt lätt med klapparna och därför går det väl trögare i år. Kläckte alla supersmarta idéer då. Hrm. Väntar på att det ska gå upp ett ljus och med lite tur så blir det klappar med tanke bakom. Får väl fundera lite till medan natten går mot dag, det är hela fyra timmar till jag måste vakna, om jag nu somnar någon gång...tick... tack... tick... tack... Funderar starkt på att försöka ställa in denna veckas körlektion som jag har i morgon förmiddag om jag inte fått någon sömn alls. Det är bara frågan hur sjuk jag måste göra mig för att de ska tro på en äkta sjukanmälan... Jag tror nämligen inte att anledningen "Jag är trött idag" räcker för att få slippa undan den lilla summan för lektionen.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: