fiaelisa

Mycket är värt mer än pengar

Kategori: Allmänt

Det känns som att jag har gått och blivit Oslo-bo! Flickorna är på jobbet till klockan fem och jag har rustats med nycklar och har en hel lägenhet till förfogenhet. Som hemma fast annorlunda - ja, det stämmer faktiskt, känner mig rätt så hemma här när jag har blivit så kärt välkomnad. Jag åt frukost förut (hoppas att jag inte snodde något från den tredje parten i kollektivet) och har nu hittat en dator att plinka på. Bella tog emot mig igår på stationen och vi åkte hem hit och käkade och pratade på innan vi tog oss vidare till Storo Köpcenter där de båda frisörerna jobbar. (På en jättesalong!) Det hade nattöppet såhär i premiäröppningen och det var tillbud överallt. (Tillbud är ett himla bra norskt ord som jag faktsikt hade hunnit glömma konstigt nog, det hörs ju precis vad det är och klingar bra.) Dit ska jag nog gå senare en liten runda. Som Anna sa "Tänk att få åka till Norge och FYNDA!" Det är ju så storslaget att man bara måste passa på. 

Här i lägenheten bor de hur fint som helst och jag förstår att Anna trivdes med detsamma! Så mysigt att komma och hälsa på och få kramas på riktigt!:D Och när jag bor i Gbg blir det ju hur lätt som helst att pendla över gränsen - bra skit! Nu regner det för övrigt både katter och hundar ute - oj vad det regnar! Skönt att vara inne under täcket.

Och stackars Anna. Hon anade nog inte vilket psykbryt till vän som var på ingång igår. Fick ta på sig terapeutglasögonen så fort chai latten var klar och vi hade landat i soffan. Hon borde få betalt. En fet lön skulle hon ha. Ganska så snart kan jag konstatera att jag inte skulle ha råd, det skulle bli alldeles för mycket. Jag kan bara fastställa att vänner är obetalbara och fullkomligt oersättliga. Det finns fler av er som jag borde ge lön, era stackare. Jag får tänka som så att när det nästa gång är ni som vill prata och tycker livet känns jävligt, så finns jag där, det lovar jag er, det är en absolut självklarhet. Jag skulle aldrig drömma om att inte ta mig tid till er då.




"Försätt le - fortsätt skina - i vetskapen om att du alltid kan luta dig mot mig."

Kommentarer


Kommentera inlägget här: