fiaelisa

Lite mer TÅG kanske?

Kategori: Allmänt

Igår fick jag krama om min Hanna, ooh vad det var härligt. Och jag som har haft ett flertal sömnlösa nätter, inte helt sömnlösa men jag har inte kunnat somna in förrän vid tre-tiden, somnade igår gott med kamraten vid min sida. Efter en spontan-inbjudan från vår gamle svensk-lärare Benny hamnade vi där i trädgården igår och blev bjudna på hans äppelpaj och pratade i timtals. Så himla trevligt! Vi sa att detta borde vi göra snart igen och vi tror nog att vi måste dra med några fler språk-tjejer då också. Kul att man kan ha sådan kontakt med en gammal lärare, det är nog minsann inte många som sitter sådär och pratar om ditt och datt :)

Bokstavsbarnet (jag) kände efter att ha varit hemma i 5 dagar att det var på tiden att boka nästa resa. Tåg-behovet har inte riktigt fått uppfyllas nu de sista dagarna så det är väl dags att sätta sig på ett igen! Ca. 6 timmar till Oslo på torsdag och hem på söndag, det låter lagom. Nej, jag har inte ADHD, inte vad jag vet om iaf, jag kan faktiskt vara hemma och still och har tyckt att det har varit riktigt skönt nu, men efter att ha pratat med Anna och tittat över almanackan och hur de kommande helgerna såg ut, verkade det helt enkelt bäst att göra ett besök nu. Ska bli så. himla. mysigt : )

Sedan har jag ju inga planer alls på att fara iväg något vidare under hösten, kan slappna av lite, sedan vet man ju inte riktigt hur allt ter sig försås MEN däremot kommer jag att besök den 23 sep - 27 sep av inga mindre än Sivan och Martin! :D Wihu! De bokade flyg igår så nu är det klippat och klart. Så jäkla kul att galningarna kommer! Då blir det fullt i huset ett par dagar här och jag får väl smida en plan över hur vi ska spendera dagarna så att de får ett gott intryck av vårt vackra Sverige.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: