fiaelisa

Vinlangning

Kategori: Allmänt

Inte riktigt effektiv som ev vessla kanske, men, fasen, vad rask jag kan vara när det kommer till att shoppa. Challe och jag var snabba som tusan när vi hittade enorma shoppinghus - granskade snabbt om butiken kunde vara värt ett besök, slog en blick över sortimentet och började rota och bläddra igenom snurrorna i full fart. Min kära mor och moster har lite annan taktik. "Ni är rätt så noggranna när ni shoppar måste jag säga." Så idag gick jag med dem en stund och sedan fick de gotta sig bland snurrorna i egen takt när en Oscar var i närheten för att fika med :) Äntligen ett ställe med god chai latte i Norrpan - Café Plaza på Drottningatan, yam..:) Espresso house är iofs också okej...aa helt okej vid närmare eftertanke. Så mötte jag upp med damerna och käkade senare - bra stadsbesök.  

Jag tänkte på packning till Oslo förut, hrm, ryggsäcken på igen eller något annat..? Behöver ju troligtvis inte såå mycket med mig för besöket ändå. Så får jag sms från Anna för 5 min sedan - Skulle du kunna ta med en bag in box? Om det inte blir för tungt för dig:)

Haha jodå det ska jag väl kunna få med mig! Klart jag ska ta med mig lite svensk sprit till småflickorna så att de blir tillräckligt livade! Kommer dock känna mig lite som en langare men behöver nog inte på denna tågresa svara inför en hetsande tullpolis från Budapest som tittar en stint i ögonen - Anything to declare!?
Nä, herrn, jao det skulle vara 3 liter vin då... 

Bare tåg till Nörge denne gång dö - som hemme fast annorlunde.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: