fiaelisa

"Luffningen 4 juli - 5 aug 2010" har nu gått i lås

Kategori: Allmänt

Vi kom både hit och dit OCH tillbaka, trötta men nöjda : ) Väldigt trötta. Resan hem från Gdansk tog över ett dygn varav endast tre timmar INTE var i tåg, de spenderades på Burger King på Stortorget i Malmö mellan klockan två och fem där vi höll ögonlocken öppna. Fetsprissar kom och gick! Efter fem olika tåg var vi hemma igår morse kl. 10. (Jag kunde dock sova 2-3 timmar på sista tåget hem för jag hade ju min uppblåsbara kudde som ger mig ett sådant bra stöd eller hur Challe?;) Hon mobbar mig för att jag har kudden runt nacken fastän jag ändå somnar med huvudet tippandes rakt fram...) 

Pappa var snäll och hämtade upp oss vid stationen och efter en fika hemma så sov jag till kvällsmiddagen igår kväll! Känner mig fortfarande jätteseg, gör absolut INGENTING idag. Gött :)

Vi har ju verkligen rest intensivt och inte haft många absoluta slödagar den sista månaden. Vi har ju velat hinna med lite i dem städerna vi har varit i och det har vi gjort också!:) Tänk vad mycket man kan hinna med på en månad. 11 länder har vi åkt igenom och stannat på riktigt i 10 städer. Jag ger upp att summera, det är föör mycket helt enkelt men att luffa har verkligen varit ett äventyr:) Kroatien var den bästa pärlan - helt fantastiskt, Barcelona var nog coolaste staden, dit ska man åka och festa märkte vi. Något som man kan konstatera är att Europa har otroooligt mycket att erbjuda! Vilket utbud vi har så nära oss och så mycket det finns! Både Challe och jag känner att här finns det massor kvar att hämta men vi har fått ett riktigt gott smakprov : ) Inte minst blev man ju lite förvånad över t.ex. Gdansk som hade en så mysig gammal del av staden och vääärldens sandstränder längs med kusten! Sedan har ju Polen sina klyftor, ingen tvekan om det, men vi hade ju sådan tur att få lite inhemsk guidning eftersom Challes brorsa bor där ibland med sin polska Ella. Så hon var ju expert på områden utanför Gdansk och vi fick möjlighet att se en ännu sötare småstad som hette Sopot och så hennes hemstad Gdynia. Hon gillade shopping också så därför hittade vi till Galeria Baltica - eeennormt! Min rygga var nog nåågot tyngre faktiskt nu när vi kom hem;) Inte BARA psykiskt för att jag redan burit på den så mycket.

Som sagt nöjd som bara den men skönt att vara hemma:)

Haha precis som jag skulle skriva "nu ska jag gå ner och rota i kylskåpet" så ringer pappa och undrar om jag vill ha kebab eller pizza. Slöa familjen här idag! :D Jag orkar inte heller göra någon mat, mmm...kebab tack.. det var längesen jag hade en SVENSK kebab iaf...;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: