fiaelisa

"Jae giller ust"

Kategori: Allmänt

Vill bara meddela att jag repade mod förvånansvärt fort efter att ha fått det minst sagt, tråkiga, beskedet igår kväll som förstörde mina planer på 2 sek. Jag höll tyst och ansökte på nytt, betalade för detta online, döpte betalningen på Swedbank till "helvete" som egen notering, tog på mig skorna och gick ut med bra musik i öronen och lät helt enkelt frustrationen rinna av mig. Det gick skitbra. Hemma igen satt jag med övriga i familjen och skrattade gott åt Fångarna på fortet. Kanske har jag på sista tiden vant mig vid mothugg och eftersom detta inte berörde hjärtat något nämnvärt tog det inte så hårt. Jag blev mest förbannad, ganska så mycket förbannad om jag ska vara ärlig...men det finns värre saker... Jag kan ju faktiskt ha tur också, om man nu ska försöka tänka positivt. Det kanske inte tar så lång tid innan jag har blivit godkänd.

Innan jag somnade fick jag också ett sms som bokstavligen fick mig att skratta högt : )

Under gårdagen hade jag sms:at med min f.d. chef Sivan och vi sa att det ska bli så roligt att ses när de kommer hit. Jag skrev också att jag förbjuder dem att resa med endast handbaggage eftersom de måste ha med sig en stor Engelsk Amaretto till mig;) Han skrev att han skulle fixa det men jag tror nog att han förstod min ironi. Sedan är det ju så, som vissa av er kanske kommer ihåg, att det enda Sivan kan säga på svenska är - jag gillar ost. Det är nämligen något vi har gemensamt. Han uttalar det så gott han bara kan och då låter det ungefär "jae giller ust". Så har han sagt att om han någonsin ska komma och hälsa på i Sverige, måste jag ha ost hemma, annars kommer han inte, men det är längesen vi nämnde detta. Så igår kväll apropå ingenting, plingar mobilen till och det är Sivan som har något på hjärtat - "Please don't forget...... I like cheese x" 

Jääävla galning :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: