fiaelisa

Framåt

Kategori: Allmänt

Den kommande hösten blir någon slags mellanperiod, utan någon "egentlig" struktur utan en slags passage med väldigt blandat innehåll till nästa hållplats i livet tar vid på riktigt. I dryga två år har man flackat runt efter studenten (två år som jag är mer än nöjd med:) och hösten blir en tid att både pusta, landa och LADDA. Faktiskt så är jag redan i denna stund rejält taggad till att börja studentlivet i Göteborg! Jag har idag suttit och ögnat igenom lediga lägenhetsannonser och läst igenom programupplägget som erbjuds på GU för just Lärarstudenter - min inriktning är inte helt glasklar ännu men det löser sig framöver. Mm...snart är jag där...:) Åh vad jag längtar! Till egen lägenhet! Till studentlivet! Jag längtar nästan till att börja plugga också faktiskt...nästan i alla fall, det känns bra, ett par månader till så är jag ALL IN!! Anledningen till att "plugga" just idag har dålig klang är för att jag just idag har för första gången på riktigt tagit upp den fruktade och vansinnigt populära Körkortsboken. En helt fantastiskt bok med otroligt mycket information om trafikregler och bilkörning. Usch. så. tråkigt.

MEN - nu är det så att jag kommer trotsa känslorna och följa förnuftet - om jag någonsin vill ha körkort så är det i höst jag har min chans. Medan jag bor hemma och inte jobbar 1000% har jag ett guldläge. Det är nu det måste ske. Tänk framåt! En sådan obeskrivligt lycklig dag det måste vara - då man får skrika ut "Jag har tagit körkort!"

Åh jag önskar att den dagen kommer. Bara se till att den gör det helt enkelt. Inget jävla pessimism-tänkande. Mer kaffe nu så kör vi några sidor till.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: