fiaelisa

Arbetat febrilt

Kategori: Allmänt

Upp med tuppen och tillbaka till kontoret. Kände mig som hemma när jag kom där "Nu är jag här igen" och var beredd på att ta mig an mina gamla arbetsuppgifter. Dte var faktiskt oväntat trevligt att snacka runt med glitter-folket igen. En fördel dock är att ha en fungerande dator. Första steget är att logga in. Lättare sagt än gjort för vet du vad? Du behöver inloggningsuppgifter som tydligen tar timtals att få fram när de har råkat radera dig ur systemet sedan sist du var där. "Sofcar" fanns ikke med längre och blev utan dator heela dagen lång. Jag kunde alltså inte göra ett jota, skulle man lugnt kunna säga. "Plocka lite med papper så länge" Mm... det kan man ju göra...plocka lite bara... Det mest positiva är att jag numera arbetar 75% och går alltså hem vid två-tiden. Yeya! Kl. 8-14 är trots allt några timmar när man sitter på ett kontor utan dator...en liten stund att fördriva...inte ens slö-surfa kunde jag ju göra. Vad gör man? Nu förstår jag verkligen att jag skrev en sång förra året. Ge mig ett ämne and you've got it!



Lite oigenkännelig på lördagskvisten men det är jag och Oslo-bruttan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: