fiaelisa

Burgare med wild garlic leaves

Kategori: Allmänt

Vilket vårväder! Solen har strålat beständigt både idag och igår och jag såg förut när jag satt i bilen att temperaturen låg på 18 grader. (Bil med undantag för alla taxi-turer har jag inte åkt på flera månader!) Skönt att få vara ledig en dag som denna.

 
Igår fick man ju hålla sig inom Bellas väggar men det var att jobba lugnt som gällde. Därför blev Sam och jag erbjudna att få gå på bio, en våning upp, och sedan komma tillbaka och se om det var mer att göra för oss då istället. Jag trodde att Sivan skämtade först när han frågade om jag ville gå på bio med Sam. Ähh va? Nä, det var inget skämt, vi blev skickade till bion och blev bjudna på "Kick-ass"! Den var bättre än väntat! Det kändes hel-skumt att springa upp på bio mitt i arbetspasset, bli underhållen i två timmar för att sedan springa ner igen, ta på uniformen och på't igen bare! Då fick jag vara bartender en timma och det var lite att göra minsann där ett tag, men så snart det lugnade sig fick jag gå, vilket var dryg timma senare, haaallelulja! Då blev det en afterwork-drink med Simeon, årets första smirnoff ice ute vid kanalen till solnedgången utan att huttra ihjäl sig. Får man smak av sommar eller får man?

Förut följde jag också med Windy, Mike och Sam på deras uppdrag att hämta hem vilda vitlöksblad från skogen. Det fanns mängder och vi fyllde tre stora säckar med de där bladen så att vi var helt gröna om händerna. Nu görs det vitlökspesto för fullt här i köket medan jag käkar hamburgare toppat med ett par av bladen. Det fungerar riktigt bra, kryddstarka rackare må ni tro!

 
Så här ser de ut, man kan nästan tro att det är liljekonvalj-bald. Dagens ord är för övrigt: lady bird = nyckelpiga. Det är väl ett sött ord?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: