fiaelisa

Hej hippie hippie hej!

Kategori: Allmänt

Vilken parad med outfits det blev under lördagskvällen! När Anna och jag hade smitit upp på rummet för att börja göra afro på Anna och fixa oss så var jag tvungen att springa ner efter en sax. (Det var tidigt på kvällen och folk hade inte bytt om än.) Då hade det tillkommit ett par gäster till än de som var där när vi smet upp och direkt när jag öppnar dörren till köket får jag se en man med låångt brunt hår, svart liten hatt, blommiga utsvängda brallor, blåmönstrad skjorta samt en skinnväst på det. "Jäävlar vilken hippie-kompis han har(!) tänkte jag, hälsade och började rota efter saxen med ett leende på läpparna... Tills jag tre sekunder senare insåg att "Just det, han är nog bara utklädd ja! Kanske inte världens hippie trots allt..haha" Då skrattade jag högt åt min egen dumhet. "Oj vilken jäkla hippie som kom till 70-talsfesten" Pucko:) Kvällen blev lyckad iaf och Windy var definitivt en av de snyggaste på kalaset. Party-fixare som är är så fanns det ju allt från disco-bollar och rökmaskin till ett hejdundrades fyrverkeri som avfyrades framåt natten.

 



Igår kväll tog jag med mig en pizza hem från jobbet som vi smaskade i oss samtidigt som Windy la ut bilder från festen på facebook och hans brorsa Sam satt och taggade för fullt med sin laptop bredvid. Sedan fortsatte det hela till att vi alla hade obeydliga facebook-konversationer till varandra runt köksbordet! Windy skickade bl.a. att jag skulle sluta sörpla mitt te och jag svarade genom att sörpla hysteriskt vilket blev ganska roligt..:P Hippie-fasonerna finns ju i huset trots att festen är över om man säger så. Men det gillar vi:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: