fiaelisa

Inte ett moln - så långt ögat kan nå

Kategori: Allmänt

Vi gjorde världens godaste wok åt hushållet i torsdags kväll! Mums:) Det var liksom vår tur tänkte vi för grabbarna har lagat åt oss ett flertal gånger sista tiden. Det uppskattades av dem och sedan myste vi lite i köket Anna och jag, kollade sedan på min nyinköpta "The Notebook". Den hade hon aldrig sett nämligen så det var ju på tiden! Filmen som fyller alla tjejer med värme och får kinderna blöta. Det var dock ingen annan som hade lust att se en sådan film... Karlar! Det vet inte vad de går miste om.
  
Jag diggar kvällssamtal på köksbänkar.

For forsta gången så var jag ensam servitris under ett dagspass i fredags. Yogi hade försökt att få in någon extra och han tyckte att jag skulle försöka ringa in Martin men det var inget svar på linjen. Förberedd på att möjligtvis behöva genomlida en stressig lunch knallade jag iväg och höll andan för vad som komma skulle när borden började fyllas men NEJ, det höll sig alldeles stadigt. Pjuh - tack för det. Dock öste det in folk strax före fem och eftersom folk som skulle börja kl. 17 antingen var slöa i starten med att ta tag i det som behövde göras eller bara var sena fick jag jobba på till nästan halv sex. Ooh! Då var Martin i krokarna och vi satte och ned i solen på uteserveringen till puben som ligger mittemot Bella. När Anna var klar på salongen mötte hon upp med oss och då bar det av till den indiska restaurangen Tamatanga för lite kvällskäk :)

   

Där fick man sitta vid stora bord, alltså dela med andra och tempot var högt! Maten var dock väldigt god o samkrik så vi gick mätta därifrån. Anna som började kl. 8 på morgonen höll sig inne på natten medan jag var ute en sväng. Några av dem jag var ute med började kl. 10 på morgonen (moahaha) men jag fick slöa i timtals på en filt i solen....mmmm:) Sam och Mike kom senare och gjorde sällskap en stund.



Innan jag började kl.17 så möttes Anna och jag för vår standard-chai när hon hade slutat kl. 16. Snacka om att gå om varandra! Likadant blir det idag. Nästa vecka blir däremot himla härlig jobb-mässigt, det ser jag fram emot redan nu, så gott som inga sena kvällar alls på schemat! 



Dessa dagar gör det i alla fall inte sååå mycket att vara ledig dagtid och komma in senare. Snart blir det att ta med sig filten, musiken och boken ut igen. Det är ju ändå april med det beryktade april-vädret så det gäller nog att passa på!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: