fiaelisa

En helg med bits and bobs

Kategori: Allmänt

Ett BAMSEGRATTIS I EFTERSKOTT ska jag börja med till den här skruttan som fyllde hela 3 år igår:) Auntie var inte där i år heller men hoppas åtminstone att kortet har kommit/kommer fram! Mina tankar fanns hos dig i alla fall.
  
Man låter ju som en gammal kärring när man säger det men - Fasen, tänk att det har gått tre år. Och när jag kommer hem är du väl större och tjattrigare än någonsin förstår jag skruttunge:)

I lördags var en helt underbar dag här i solskenet (som nu har passerat men det skulle jag kanske inte ha avslöjat för att förstöra stämningen) Håll kvar tankarna vid sol och världens vårvärme. Kodi och jag tog en promenix på förmiddagen och postade Alices kort.   Lauren på jobbet fick agera hundvakt i två min när jag var tvungen att gå in på postkontoret men det gick bra det. Hon var så stolt att sitta intill Kodi så jag fick t.o.m. ta kort med hennes kamera som hon skulle skicka till hennes pojkvän som bevis. En sak är ju säker att vill du ha uppmärksamhet så ska du gå med en varg genom centrum en lördag. Ett solklart stirr-objekt för varenda en. Här har vi en magnet! På tillbaka-vägen hamnade jag jämsides med en gammal man som körde permobil som utbrast "Ohhh! Vilken sort är han!!??" Så pratade vi några ord över Market Square medan han körde och vi knallade bredvid, det måste ha sett en aning roligt ut:) men när jag stannade upp och skulle rätta till skosnöret så for han bara vidare och vinkade glatt bakåt "See you later!" Det var en finurlig liten gubbe det där som lämnade mig med ett stort leende på läpparna på vägen hem:)
 
Lite senare följde jag med Sam och Mike till en bondemarknad i mycket liten skala där det bjöds på olika ekologiska egenodlade produkter som sylt, choklad, bakelser, kött, fisk, bröd, tvål, glass, plantor och korgstolar. Det kändes som en äkta typisk engelsk marknad som är med i filmen "Babe" (slående liknelse) trots att det här var en midndre marknad utan försäljning av grisar. Där strosade vi runt ett varv och pausade sedan med bakelser i gröngräset. Väl hemma igen parkerade vi oss på fältet här bredvid och bara chillade i solen ett par timmar innan det var dags för mig att knalla till jobbet.            Man inser inte hur fruktansvärt otroligt jäkla likblek man är efter en höst och vinter förrän man kommer ut i det riktiga bländande solljuset... Lik? - Naa, hon andas ta mig tusingen!  Det här är något som jag blev presenterad under lördagseftermiddagen som är så jäkla engelskt så att det är skrattretande. Alla vet ju hur mycket de älskar sin ordentliga engelska frukost här och det här är väl ett mellanmål som är lite "allt i ett". Nämligen ett "scotch egg" vilket tydligen är ett helt hårdkokt ägg omsvept av mosat korv-kött som man toppar med frityr. Låter väl helt strålande eller vad säger ni..? Jag snor en bild här som visar lagren bättre än min egen ---->  Det var tydligen ett av Sams måsten när han var på engelsk mark och jag var ju tvungen att provsmaka hans besatthet. Jag hade extremt låga förväntningar vilket gjorde att jag inte blev besviken men jag kan väl inte påstå att jag är överimponerad av denna nationalrätt!

Lördagskvällen/natten blev hiskligt sen men jag var uppe och redo för jobb kl.12 dagen därpå medan Sivan då sov på kontoret och Dan som också skulle börja kl.12 i köket, inte hade dykt upp eller meddelat sig. De två som sa att jag inte skulle palla morgondagen... - In your face! Vilka är det som inte pallar? Sivan som var meningen att jobba, sov på kontoret och kom ut HALV TRE. Så de som ringde och ville tala med chefen fick snällt återkomma om det var något viktigt. Ha! Somliga alltså. På kvällen fick jag för övrigt världens bästa middag här hemma:)

Efter ett lugnt dagsshift idag mötte jag upp med Martin för en kaffe, matlagning och film i hans kollektiv. Det var trevligt det. Och imoooorgooon så kommer Anna tillbaka!:D Shit vad fort tiden gick. Och det var väl bra det:) Jag kan dock inte välkomna henne ordentligt överhuvudtaget för hon är här vid sex-tiden och jag jobbar fem-stängning..men jag får se till att krama om henne ordentligt när jag kommer hem framåt natten!:) På tal om natt är det kanske dags för någon att lägga sig nu...:)

Kommentarer

  • Bella säger:

    Oj är hon tre år nu?! Herregud vad tiden går snabbt. Kom precis på att Thyra också fyller tre år snart ojoj vad gammal faster man är.

    2010-04-13 | 08:08:38
    Bloggadress: http://bellitabonita.webblogg.se/
  • Fia säger:

    Ja visst ar det helt otroligt att ungarna bara blir aldre och aldre, vi har ju stannat i alder eller hur? Det kanns ju sa ibland iaf;) Tva ar sedan studenten snart da! Wojne wojne...

    2010-04-13 | 15:45:51

Kommentera inlägget här: