fiaelisa

Tarn Thai restaurant

Kategori: Allmänt

Tiden med matbutiken Tescos rabattkuponger "2 för 1" är över och har lämnat Bella onekligen lugnare än vad vi alla är vana vid. Vi har varit alltför många på schemat och därför har jag fått gå efter 1,5 timme både igår och dagen dessförinnan, inte direkt hemskickad, bara om jag har velat och JA - JAG VILL! Det är helt otroligt skönt att få vara så pass mycket ledig nu ett par dagar. Imorgon blir det kl. 12-17 och sedan lördagkväll och söndagkväll. Ett som är säkert är att om man vill behålla ett jobb så att det fortsätter att kännas jättebra, så ska man inte jobba där 80 timmar på en vecka eller liknande - det slår tillbaka på en. Man känner lokalen och sjargongen fööör väl. Jag tycker fortfarande om mitt jobb men lite lugn efter stormen känns helt underbart just nu och precis vad jag behöver när man insett att tiden i Notts är räknad och man behöver tid till att tänka och samla sig inför förändring.

Så igår kväll efter jobbet blev det en drink med Simeon och sedan när Anna hade slutat hade hon och jag en romantisk middag på en helt underbar thai-restaurang. Det kändes som att vi kom till Thailand när vi kom in på Tarn Thai restaurant. HUR fin som helst med mysbelysning, fontäner och fiskar, blommor, ljuslyktor, fåtöljer med kuddar och servetter omlindade med blommor. (Anna tog bilder med jag vet i fasen vart hon har kameran) Dessutom drog de ut stolarna för oss när vi skulle sitta ned och la servetten i knät på oss. En sådan lyxkänsla! Där intog vi en stark men otroligt god middag och fullkomligt njöt av atmosfären...:) Så himla mysigt. Det känns också så skönt att veta att vi faktiskt har lite tid ihop nu eftersom jag är ledig idag och imorgon kväll. Kvalitetstid - fem av fem toasters.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Skont for dig att fa chilla lite ett tag! Thaimat later helt fantastiskt nu jag sitter i Manila och har letat febrilt efter nagot atbart men det enda jag finner ar skumma hamburgerstand med de, i mina ogon nagot idiotforklarande, anslagen "Buy 1 take 1". Generost!

    2010-04-18 | 05:50:39
  • Hanna säger:

    Det var jag forresten.

    2010-04-18 | 05:51:21
    Bloggadress: http://somhemmafastannorlunda.webblogg.se/
  • Fia säger:

    Haha! Ja fan vad generöst!:D Men där föreställer man sig ju att de ska ha alla möjliga sorters tok-kryddade maträtter och du får kämpa för att hitta annat än hamburgare!? Stört. Hoppas att du har hittat smultronställena där med RIKTIGT käk nu :)

    2010-04-18 | 12:15:35

Kommentera inlägget här: