fiaelisa

Påsk - Good Friday idag

Kategori: Allmänt

Långfredag - Good Friday, det är väl en konstig översättning? På svenska var denna fredag lång men här var den bara "bra". Jaja, jag antar att man menar att det på sätt och vis ledde till något bra i kristlig mening. När mamma och pappa var här så tog vi faktiskt en titt på Pitcher & Piano - kyrkan som nu är restaurang/bar/nattklubb och där man känner sig allt annat än kristlig när man sätter in foten. DET höll dem med om! Cool så det förslår går ju inte att neka till att det är trots allt^^ 

Vi strosade runt mycket under helgen i det finfina vädret (som i stort sett gick över när de åkt!) och de fick se innerstaden och diverse godbitar och våra jobb. Det blev en middag på Bella första kvällen, supertrevligt!:) Mamma fick sniffa lite på shoppingen och hon hann inse som jag hur mycket pengar man SKULLE kunna spendera (Pappa - Jag måste säga att du var himla duktig som höll humöret uppe genom alla butiker!) Vi utnyttjade helgen mestadels till att umgås mellan strosandet med fikapauser, middagar och massa prat som vi hade att ta ikapp. Det är ju just det man vill göra när man bara ses över en helg sådär, och det var huuur mysigt som helst får jag lov att säga! :) Det blev en tur till slottet, där de nu också hade en ny utställning med rekvisita från den nya Robin Hood-filmen med Russel Crowe som har premiär i maj. Så håll i hatten nu - vi har alltså sett med våra egna ögon kläderna som Russel Crowe svettades i under inspelningen och bågen han kämpade med! Yeya!;) Film-intresserad som jag är måste jag ju säga att det kändes lite fränt:) Filmen måste ju verkligen Anna och jag ta och se här när den kommer! Sedan körde vi English stile och tog ett glas på puben och satt ute i solen innan vi strosade vidare:) (Jag slog ut nästan hela mammas glas med rött vin så hon fick dock bara några klunkar den stackarn...) Jag är nog skyldig mor ett glas vin minsann:) Det är ju faktiskt helt bokat och klart att jag och Anna landar i Sverige tillsammans med Windy och Mike den 25 maj nu! Det är väl mors dag om jag inte minns fel? Det var väl ett bra val att komma hem till den dagen mamma?:)

Det är förstås ett datum med blandade känslor och den här veckan har det verkligen slagit både Anna och mig att det är inte lång tid kvar i England, tiden går helt otroligt fort och snart är vi där. Tårarna kan komma bara jag tänker på att säga hej då till allt och ALLA här! Situationen har väl sina för- och nackdelar och man får hoppas att allt löser sig till det bästa. I natt när jag kom hem från ett 12-timmars pass och var trött och hade precis ätit, satt jag uppe framför datorn en stund nere i köket och varvade ner och fick konstigt nog någon slags kick i rumpan från tomma intet och tog tag i att söka till universitetet till hösten - så nu var det avklarat! Lättare än man kan tro men hoppas att jag valde rätt där när ögonen började gå i kors av trötthet. Idag jobbar jag kl. 17-23 (wiihuu att det inte är mer än det) och imorgon är jag ledig! Då är det ju också Windys 40-årsdag och stora kalas med 70-talstema!!:D Det kommer bli SÅ läckert, det ser jag fram emot!



Lite mer kläder kände vi nog för men silverglittret är minsann något svenskarna har tagit till sig i sina outfits ska ni få se;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: