fiaelisa

Jag är HELT...mållös

Kategori: Allmänt

Igår var jag en människa med vissa tankar och idag känns det som att jag är en annan fylld med en hel jävla massa tankar. Förlåt att jag svär, det brukar jag inte göra i skrift, men det finns inte ord för vad Anna och jag har varit med om idag.

Cambridge var en helt underbart mysig stad med otroligt gamla byggnader, ett centrum med små gator och torg, caféer, uteställen och gränder och strosa runt i. Vi har göttat oss i solen med fika, glass och käk. Vi hittade sedan rätt buss till Dennis McKenzie. Det fanns några fjärilar i magen när vi stod där utanför dörren till hans hem. Han ville inte prata särskilt mycket med oss innan det hela skulle dra igång - vem ska börja? Efter att ha singlat slant visade det sig att jag var först ut och mina mest intressanta och innehållsrika 35 min i hela mitt liv tog sin början. Jag är HELT betagen. Han kunde se ALLT och det fanns inget som inte stämde om mig eller mitt liv. Vattentätt. Tyvärr går det inte att berätta allt och det vill jag väl inte göra för den delen heller med hela internet-världen. Jag kan berätta EN sak som han berättade för mig.

"Så du ska hem till Sverige och börja plugga?" säger Dennis utan att jag har nämnt något om studier. Ja.. det har jag väl tänkt, säger jag. Sedan han rynkar han lite på näsan och säger "Men jag måste säga att jag är väldigt förvånad över ditt val... Vad heter programmet..?" Jag berättar att det är Retorikprogrammet jag har sökt och får inte mycket till reaktion, bara ett minst sagt skeptiskt ansikte... Jaha, det var alltså inte särskilt bra eller tänker jag..? Så frågar jag vad han vad tänker/ser och han säger direkt, utan minsta tvekan - Lärare. Du skulle bli en helt underbar lärare.  

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Jag känner igen det där, var också hos ett medium innan jag åkte hem från Turkiet... Det är helt sjukt, och man blir så förvirrad för man trodde inte man skulle tro på det men man kan inte låta bli. Men jag tror som han, du skulle bli en bra lärare. Men du kommmer bli bra på det du väljer, för du kommmer alltid att gå in för det till hundra procent! Saknar dig förövrigt, kom hem snart! :)

    2010-04-28 | 10:55:14
    Bloggadress: http://fellan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: