fiaelisa

Om en tanke var ett sandkorn

Kategori: Allmänt

Windy sa precis att han planerar att elda i trädgården ikväll för det är något man tydligen gör den 30 april, så satt han och sökte på Wikipedia om hur man firade i Skottland och Sverige. I England finns inga sådana traditioner men ikväll kanske det blir en Varlborgseld här för första gången.
  Här var det eldning när Mike fyllde 30 år i november. 

Igår kväll jobbade jag två snabba härliga timmar (jag var bara där extra igår ifall det skulle bli mycket att göra) sedan lagade Anna och jag mat när jag kom hem och lyssnadedärefter på våra respektive sessioner från tisdagen...mhm.. Det var en del saker man inte riktigt hade tagit in som man faktiskt lade märke till men i stort sett hade man snappat upp allt. Till min besvikelse var inte hela mitt med tyvärr...men det var bara sista minutrerna men ändå lite synd... Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan man kan tänka på allt han sa mindre än 90% av sin vakna tid. Jag får försöka att hålla mig sysselsatt idag när Anna jobbar och jag bara är ledig, annars blir jag väl alldeles för tankfull - och det var ju också något han sa.. Du tänker för mycket.. Du tänker och tänker och analyserar problem och frågeställningar tills du har analyserat det i bitar och satt ihop det igen så att det inte betyder samma sak längre. "Om en tanke var ett sandkorn så har du en hel sandstrand efter 30 sek." Det är INTE bra...nä, jag vet. Jag kände mig väl GANSKA så träffad... som av allt annat han sa i princip. Det är inte lätt att stänga av hjärnan från att tänka, det kommer ju på något sätt av sig självt! Som allt annat här i livet är det ingen annan än en själv som måste se till att få saker gjorda och det är bara jag som kan styra över att jag inte ska hacka sönder saker i hjärnan till jag har ett huvud som nästan spricker av cirkulerande tankar. Jag ska lära mig att lita på min intuition för det har jag tydligen mycket av innan jag bestämmer mig för att tänka över det tusen gånger till jag har glömt vad min egen känsla var. Intuition.
 
 Vilket vackert träd tänkte jag och tog ett kort - tanken slut. Bra gjort där, dags att gå vidare...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: