fiaelisa

Månadens bästa köp...?

Kategori: Allmänt

Nog för att jag tycker att ärlighet varar längst men man är ju inte dum i onödan eller hur? Jag var nämligen på mitt första vanliga tandläkarbesök som vuxen. Detta betyder alltså att det helt plötsligt inte bara tar emot att gå till tandläkaren av rent trivselmässiga skäl utan också av den anledningen att det skramlar till lite smått i penningpungen. Då säger tandsköterskan när jag står beredd med VISA-kortet vid receptionen att en helt vanlig rutinkontroll + att ett litet hål som trots allt krävde en liten lagning, går på 1305 kr. Det sitter fint det. Jag äälskar att spendera pengar på sådant jag verkligen FÅR UT någonting av. Så tillägger hon att alla får en s.k. tandläkarersättning som täcker 300 kr, halleluja, men det var ju faktiskt snällt trots allt, så 1005 kr idag. Så instämmer receptionisten och nickar mot mig och VISA-kortet att "jaa 335 kr tack då?=)" Jag är snabb med att hålla med. "Japp!" (335 kr! Är hon dum eller!?) Eller så var hon snäll men tjänat pengar har jag gjort idag iaf... tihi=) Ssch...Skvallra inte...

Kommentarer

  • Fia säger:

    Jag kom på sen att det var självfallet en delbetalning. Skit, livet är bra hårt ibland.

    2009-09-09 | 22:11:52
    Bloggadress: http://fiaelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: